3 zasady copywritingu dla branży medycznej

3 zasady copywritingu dla branży medycznej

Czas czytania: 3 minuty

Content – komu to potrzebne? Jeszcze kilka lat temu w wielu branżach panowało takie przekonanie. Dziś stanowi fundament komunikacji niemal każdej marki. 

Treści przyczyniają się do budowania wizerunku firmy, jej pracowników, edukowania grup docelowych oraz wypracowywania relacji z klientami opartej na zaufaniu.  

Są jednak branże, w których stworzenie odpowiedniej strategii contentowej nie jest łatwym zadaniem. Jedną z nich jest branża medyczna, gdzie najmniejszy błąd może kosztować wiele.  

Od czego zacząć?  

Jest kilka ogólnych zasad. Zanim zaczniemy tworzyć content, warto precyzyjnie zdefiniować grupę docelową oraz skupić się na poznaniu jej potrzeb. Następnie bardzo ważny jest dobór kanałów dystrybucji treści i dostosowanie contentu do danego medium. 

Z badań przeprowadzonych w 2017 roku przez Havas Meaningful Brands wynika, że nawet 84% klientów oczekuje, że marki będą tworzyć treści. Dodatkowo badanie Global Trust in Advertising Nielsena z września 2015 pokazuje, że większym zaufaniem darzymy treści redakcyjne niż np. reklamy telewizyjne, radiowe czy outdoorowe.  

Dodajmy, że w przypadku branży medycznej zaufanie odbiorcy jest właściwie kluczowe w budowaniu więzi i relacji z marką. 

3 zasady copywritingu dla branży medycznej  

Czyli co warto wdrożyć realizując strategię i plan contentowy. 

1. Dostosowanie treści do odbiorcy

To jedna z kluczowych zasad. Język stosowany w branży medycznej bywa trudny. Zawiera wiele naukowych i specjalistycznych pojęć, których na co dzień nie używamy. Ważne zatem, aby osoba tworząca treści dla branży medycznej była tego świadoma i pisała w taki sposób, aby przekaz był jasny i zrozumiały dla każdego odbiorcy. Warto tu przywołać przykład z badań WHO z 2015 roku, które wykazało, że 44% ankietowanych nie znało terminu “oporność na leki przeciwdrobnoustrojowe”, ale już 70% wiedziała czym jest “oporność na antybiotyki”. Zatem jeśli musisz użyć trudnego pojęcia, wyjaśnij odbiorcy, co ono oznacza. Warto także dodać, że nie bez znaczenia będzie tu wiedza copywritera, albo wewnętrzna współpraca zespołu, w ramach której treści będą weryfikowane, by nie popełnić błędu merytorycznego. Powstały w ten sposób content będzie zrozumiały, a także poprawny merytorycznie.  

 

2. Content poparty autorytetem

Eksperckość bardzo dobrze działa i to w każdej branży. Specjalizujemy się w różnych dziedzinach i oczywiste jest, że nie mamy wiedzy w każdym obszarze. Jeśli poszukujemy rozwiązania jakiegoś problemu, najczęściej sięgamy po smartfon lub laptop i staramy się znaleźć odpowiedź u eksperta wyspecjalizowanego w danym obszarze. Już badania przeprowadzone w 2012 roku pokazały, że 80% Polaków szukało informacji dotyczących problemów zdrowotnych i na tej podstawie podejmowało samoleczenie. Okazuje się, że aż 88% tej wiedzy pochodzi właśnie z sieci. 

Porady ekspertów z branży medycznej cieszą się dużym zainteresowaniem. Pozwala to marce budować relację z klientem opartą na zaufaniu. Autorytet eksperta w danej tematyce bywa nieoceniony, dlatego warto go wykorzystywać.  

Jeśli pracujesz w branży medycznej, jesteś ekspertem w konkretnym zakresie, nie obawiaj się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem, chociażby we własnych kanałach w mediach społecznościowych. Zobaczysz, jak szybko Twój content zostanie doceniony. 

3. Odpowiedni format i dystrybucja treści

Jak zapewne wiesz, branżę medyczną i farmaceutyczną obejmują dość duże ograniczania reklamowe. Konieczne jest poszukiwanie innych ścieżek dotarcia do klientów.  

Odbiorca treści z branży medycznej docenia komunikat ekspercki, zaprezentowany w atrakcyjny sposób i dostosowany do jego potrzeb.  

W branży medycznej bardzo dobrze radzi sobie storytelling, w ramach którego prezentujemy historię i krok po kroku prowadzimy przez nią odbiorcę. Bardzo dobrze radzą sobie treści: 

  • merytoryczne;
  • opisane przystępnym i zrozumiałym dla odbiorcy językiem;
  • odpowiadające na konkretne potrzeby;
  • rozwiązujące konkretny problem;
  • przedstawione w formie storytellingu.  

Nie zapomnij o odpowiednim dobraniu kanałów dystrybucji treści i form, w jakich ją będziesz prezentować. W branży medycznej uznaniem cieszą się nie tylko sprofilowane tematycznie blogi, ale także media społecznościowe, dzięki którym treści mogą osiągać duże zasięgi.  

Fundamentem realizowania skutecznych kampanii content marketingowych w branży medycznej jest nie tylko różnorodność komunikatów, treści, kanałów dystrybucji, ale także wykorzystywanie odpowiednich autorytetów - ich wiedzy i doświadczenia. Jeśli natomiast tworzysz content sam, budując swój profil eksperta, nie zapominaj o merytoryce, języku zrozumiałym dla odbiorcy i autentyczności.  

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail