Hashtagi na LinkedIn - co właściwie daje ich stosowanie?

Hashtagi na LinkedIn - co właściwie daje ich stosowanie?

Czas czytania: 9 minut

Czym są hashtagi? Czy warto je stosować i jak to robić skutecznie? Gdzie się dodaje hashtagi oraz jak sprawdzić ile osób śledzi dany hasthtag? Sprawdź te i inne informacje, które warto znać stosując hashtagi.

Pierwsze hashtagi na LinkedIn pojawiły się w okolicach 2010 roku pod nazwą „signal”. Ponieważ jednak nikt ich nie używał, zostały wycofane kilka lat później. Wróciły stosunkowo niedawno bo w lutym 2017 roku na mobile oraz w lipcu 2018 na desktop. Z naszego doświadczenia wynika, że są całkiem praktycznym narzędziem zarówno w postach, jak i przy prowadzeniu stron firmowych.

Po co w ogóle stosować hashtagi?

Wstawiając hashtag w swoim poście możesz zwiększyć jego zasięg. Np. dodając hashtag #marketing na końcu swojego posta, zwiększacie szanse na dotarcie do obserwujących go osób – 19 mln osób! Przy zyskaniu popularności przez dany post, wzrasta prawdopodobieństwo, że pojawi się on obserwującym w sekcji powiadomienia. Poniżej przykład dla hashtag’u #motivation

Czy zatem warto wrzucać jak najwięcej hashtagów?

LinkedIn radzi by używać nie więcej niż 3 hashtagów w poście oraz nie kierować się ilością obserwujących, lecz precyzyjnym dopasowaniem do opisywanego tematu. Czyli w przypadku tego tekstu publikacja w poście powinna zawierać hashtag #SocialSellieng (17 tys. obserwujących) lub #LinkedIn (82 tys.).

Zatem jeśli mamy do dyspozycji 3 hashtagi na post powstaje pytanie - jakich użyć? Czy jeśli promujemy własne wstawiać je do posta, czy raczej wybierać te najbardziej popularne? Eksperci polecają użycie 1 własnego hashtaga + 2 popularnych do zwiększenia zasięgu, ale dobrze dopasowanych do publikowanej treści.

Gdzie dodaje się hashtagi?

Wstawia się je bezpośrednio w poście. LinkedIn zaleca ich dodanie, by odpowiednio sprecyzować grupę odbiorców.

Jak sprawdzić ile osób śledzi dany hashtag?

Wystarczy, że wpiszecie go w wyszukiwarkę, która zwróci Wam w wynikach wyszukiwania liczbę followersów. Np. #socialselling ma ponad 17 tys. obserwujących.

Powyższy sposób jest już nieaktualny - Linkedin przestał wyświetlać wyniki w ten sposób

Jak więc sprawdzić ile osób obserwuje dany hashtag?
Wystarczy w swojej przeglądarce wkleić poniższy adres, w którym XXXXX zastępujemy szukanym hashtagiem.

https://www.linkedin.com/feed/hashtag/?keywords=XXXXX

W ten sposób otrzymamy liczbę go obserwujących - jak na poniższym obrazku

Ciekawostka - wtyczka do Google Chrome, która sprawdzi za Ciebie hashtag

Ręczne sprawdzanie hashtagów na Linkedin jest dość uciążliwe. Na szczęście powstała do tego celu dedykowana wtyczka do Google Chrome, która zrobi to za nas.

Po zainstalowaniu wtyczki wystarczy najechać myszką na dany hashtag, żeby po ułamku sekundy zobaczyć, ile osób go obserwuje. Dodatkowo podczas tworzenia posta wtyczka zliczy wszystkich obserwujących użyte przez nas hashtagi

Skąd pobrać wtyczkę? Wtyczka jest darmowa i dostępna w sklepie Chrome Web Store

Uwaga! Jeśli pracujesz w dużej organizacji to wtyczka może być zablokowana na Twoim służbowym komputerze. To bezpieczne rozwiązanie, ale korporacje często blokują zewnętrzne narzędzia

Wyszukiwanie treści po hashtagach

Kolejną funkcją hashtagów jest możliwość wyszukiwania interesujących nas treści poprzez wpisanie słów kluczowych. Możemy wpisać na przykład #socialselling lub szukać posty po nazwach firm np. #Sharebee, wtedy LinkedIn wyświetli nam treści zawierające i powiązane przez hashtag z danym tematem.

Oczywiście LinkedIn nie jest zainteresowany tym, byśmy znali liczbę obserwujących hashtagów - prawdopodobnie dlatego by nie skupiać się wyłącznie na tych generujących największe zasięgi - dlatego nie publikuje takich rankingów. Wchodzenie na każdy hashtag by sprawdzić jego zasięg byłoby trochę czasochłonne i uciążliwe. Na szczęście Andy Foote podzielił się z nami listą opracowaną w lipcu 2019 roku, którą możecie zobaczyć poniżej.

Case study

Jeden z naszych klientów na profilu firmowym liczącym 465 obserwujących wygenerował rekordowy zasięg jednego posta - 18 636 wyświetleń. Właśnie dzięki dodaniu w treści właściwego hashtaga.

Mamy nadzieję, że zachęciliśmy Was do stosowania hashtagów.

Na koniec, szczególnej uwadze polecamy dwa nasze hashtagi do obserwowania:

#beeUpdated – pod tym hashtagiem publikujemy nowości związane z Linkedin

#ShowMeTheHoney – z kolei tutaj dzielimy się ciekawymi informacjami o Employee Advocacy i Social Sellingu.

O Autorze
Marcin Sokołowski
Author: Marcin SokołowskiEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CEO, Sharebee
Inne artykuły tego autora

Drukuj