Jak tworzyć content dla branży budowlanej?

Jak tworzyć content dla branży budowlanej?

Czas czytania: 3 minuty

We współpracy z Sharebee swoje programy employee advocacy i social sellingu realizuje 7 firm z branży budowlanej. Każda z nich ma swoją ścieżkę komunikacji, a działania na Linkedin przekuwa na efektywniejszą sprzedaż, czy budowanie eksperckiego wizerunku.

To tylko potwierdza, że nie tylko mamy odbiorców treści dotyczących tematyki budowlanej na Linkedin, ale także możliwe jest tworzenie ciekawego, profesjonalnego i przede wszystkim interesującego contentu, który trafia do właściwej grupy docelowej.   

Jak tworzyć atrakcyjny content na tematy dotyczące budownictwa?  

Najważniejszą zasadą jest wyczucie stylu i złoty środek w doborze języka komunikacji. Treści adresowane są zazwyczaj do osób z branży, znających się na tematyce. Tworzenie contentu o rzeczach podstawowych, jak dla laika, może nie przynieść oczekiwanych efektów. Jednocześnie warto unikać pisania wysoce specjalistycznych postów, zawierających np. trudne słownictwo, które mogłoby przytłoczyć odbiorcę. LinkedIn to mimo wszystko portal społecznościowy, a nie karta techniczna ze specyfikacją produktów.  

Kolejną regułą jest balans pomiędzy treściami sprzedażowymi a pozostałymi. Zamiast opisywać produkty, lepiej pokazać ich praktyczne zastosowanie np. w formie case study. I dla przykładu, przeciętnemu użytkownikowi Linkedin’a nowatorski system ścian osłonowych MB-SR50N, czy system okienno drzwiowy MB-59S nie powie nic, ale już pokazanie ich zastosowania np. w brytyjskim Broadgate Circle bardziej przemówi do wyobraźni. Między innymi w tym kierunku swoją komunikację prowadzi firma Aluprof.  

 

Warto także przemycać ciekawostki branżowe, nawet jeśli nie do końca koresponduje to z profilem czy działalnością firmy. Może nie zawsze przekłada się to na wyniki sprzedażowe, ale pokazuje ambasadora w roli eksperta, buduje jego autentyczność, a tym samym wizerunek marki, z którą jest kojarzony. Mile widziane są tu wszelkie książki, filmy o branży (niekoniecznie fachowe), czy przykłady ciekawych budynków z filmów/seriali. Takie posty mają też „luźniejszy” charakter i pokazują, że dana osoba wykonuje swoją pracę z pasją, pogłębiając w różny sposób swoją wiedzę w tym zakresie.  

Treści poradnikowe oraz pokazujące nowości, trendy, nurty w branży, to również dobry temat. Tego rodzaju content pokazuje ambasadora w roli nie tylko pracownika danej firmy, ale także jako osobę pasjonującą się daną branżą, dzielącą się swoją wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi tipami.  

Również treści ukazujące ciekawe zastosowanie mało atrakcyjnej branży, które obalają stereotypy i pokazują jej pożyteczność dla środowiska (ESG, eco), społeczeństwa (projekty miast 15-minutowych czy obiekty rozwiązujące problemy mieszkaniowe), czy nawet jej obecność w popkulturze, także generują duże zainteresowanie i zasięgi.  

Odbiorcy Linkedin’a są ciekawi ludzi, czyli jak działa Employee Advocacy?

Treści dotyczące zarówno pracowników danej firmy, czy nawet informacje o sylwetkach sławnych architektów, budowniczych, czy innych inspirujących osobach, które osiągnęły sukces w tej branż, również przyciągają spore zainteresowanie odbiorców tego portalu społecznościowego. Warto zaznaczyć, że rzadko są to tylko i wyłącznie osoby związane na co dzień z branżą budowlaną. Takie treści są interesujące również dla użytkowników czerpiących wiedzę ogólną z tego portalu.  

Warto pamiętać, że Linkedin jest medium społecznościowym, poprzez które poszukujemy wiedzy, zarówno tej, która jest związana z naszą pracą zawodową, ale i tej ogólnej. Swoje miejsce znajdzie tam każda branża i każdy użytkownik, który będzie znał swoje oczekiwania względem tego narzędzia oraz stworzy swoją wizję i plan wykorzystania tego medium, by na koniec dnia przekuć jego możliwości na własne cele – zazwyczaj biznesowe.  

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail