Jak zmieniły się ścieżki zakupowe klientów w 2020 roku?

Jak zmieniły się ścieżki zakupowe klientów w 2020 roku?

Czas czytania: 3 minuty

Dystansowanie społeczne oraz wprowadzone obostrzenia zmieniły relację klient – sprzedawca. Jakie nowe strategie sprzedażowe stosują handlowcy oraz na jakie trendy w sprzedaży 2020 warto zwrócić uwagę, sprawdź w naszym artykule.

Dystansowanie społeczne zdecydowanie zmieniło relację na linii klient – sprzedawca. Brak możliwości spotkania bezpośredniego spowodował zmianę technik sprzedażowych stosowanych przez siły handlowe.

Jak zmieniły się strategie sprzedażowe oraz na jakie trendy warto zwrócić uwagę, sprawdziliśmy w raporcie The State of Sales 2020 przygotowanym przez Linkedin.

Przeanalizowaliśmy wydanie europejskie, a oto najważniejsze wnioski, na które warto zwrócić uwagę:


Jak siły handlowe przygotowują się na nową rzeczywistość?

Stawiają na zarządzanie planami sprzedażowymi poprzez nowoczesne narzędzia, umożliwiające analizę, priorytetyzację oraz zwiększenie efektywności realizowania celów. Według raportu wzrosła liczba szkoleń z narzędzi m.in. Sales Navigator o 42% w marcu i 54% w kwietniu 2020.

Ponadto sprzedawcy poszerzają swoją wiedzę oraz umiejętności poprzez szkolenia czy coaching, by wzmocnić relację z klientem. 87% nabywców w branży B2B ceni relację z doradcą, a zaufanie według raportu będzie kluczowym elementem zamknięcia transakcji również w przyszłości.

Komisja Europejska przewiduje, że PKB UE zmniejszy się w 2020 roku o 7,5%. Patrząc przez pryzmat lejka sprzedażowego:

Managerowie sprzedaży słusznie zwracają większą uwagę na zadowolenie klienta i jego retencję, gdyż w obecnej sytuacji może być zdecydowanie trudniej pozyskać nowego klienta, niż utrzymać dotychczasowego.

Jeśli interesują Was szczegółowe statystki, zajrzyjcie do raportu: The LinkedIn State of Sales Report 2020: Europe Edition

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora

Drukuj