Maja Gojtowska: ABC, a właściwie cały alfabet rekrutacji na LinkedIn

Maja Gojtowska: ABC, a właściwie cały alfabet rekrutacji na LinkedIn

Czas czytania: 25 minut

Jak napisać skuteczne oferty pracy, na które odpowie nam wielu kandydatów? O tym w czasie 4 edycji #LinkedInLocalVirtual opowiadała Maja Gojtowska. Przeczytaj artykuł i zobacz wystąpienie.

 

LinkedIn to wyjątkowa platforma społecznościowa, w żadnym innym miejscu w sieci nie mamy do czynienia z tyloma przedstawicielami biznesu. Sprawia to, że LinkedIn jest świetnym miejscem do rekrutacji. Jak to zrobić?

LinkedIn to nie job board - To społeczność

Wielu rekruterów zapomina o różnicy sposobu komunikacji między tymi dwoma typami stron. Dobra komunikacja na social mediach to nie jest jednorazowa wiadomość czy post o rozpoczęciu rekrutacji - to proces długofalowy, który wymaga od nas działań jeszcze na długo przed rozpoczęciem samej rekrutacji.

Poznaj swoich odbiorców

Na pewno chcielibyśmy, żeby nasz potencjalny aplikant odwiedzał LinkedIna z myślą o tym, że dziś zmieni pracę. Znajdzie poruszającą ofertę i wyjdzie na rynek pracy jako zupełnie nowa osoba. Niestety ludzie szukają na LinkedIne zupełnie innych rzeczy. Jakich? Nie da się tego jednoznacznie określić, rekrutujecie przecież różnych kandydatów, z których każdy ma inne potrzeby. W znalezieniu odpowiedzi na to może wam pomóc właśnie ich profil na LinkedIn - czego poza pracą szukają, co ich interesuje?

Nie bójcie się eksperymentować

Wiadomo, że lubimy szukać sprawdzonych rozwiązań. Najlepiej, gdyby był to jeden krótki i szybki przepis na dobry post, który będzie się świetnie klikał, będzie miał duże zasięgi, przez którego spłyną do nas CVki - oczywiście jakościowe, bo niejakościowych przecież nie chcemy. Ciężko byłoby znaleźć takie rozwiązanie. To do czego trzeba się zmotywować to improwizacja i szukanie ciekawych rozwiązań. Jeśli szukacie inspiracji sprawdźcie profile na LinkedIn Aniki Osmólskiej i Gabrieli Machajek, które za pomocą krótkich filmików wideo zachęciły do aplikowania w swoich firmach.
Linki do profili: Anika Osmólska LinkedInGabriela Machajek LinkedIn

Zaangażuj w proces rekrutacji więcej niż samego rekrutera

Posty związane z poszukiwaniem pracowników powinny pojawiać się nie tylko na profilu firmy czy rekrutera, ale świetnie jak zaangażuje się w to też zarząd czy inni pracownicy, którzy działają na podobnym stanowisku. Im więcej osób mówi o tym samym procesie rekrutacji, tym większa szansa na zbudowanie dużego zasięgu i tym samym na dotarcie do potencjalnego pracownika.

Zwróć na siebie uwagę- napisz konkretny post

Opisz wprost czego wymagasz, czym będzie się zajmował ktoś na tym stanowisku. Napisz z kim będzie pracował w tym zespole. Znajdźcie swoją metodę i próbujcie prowadzić taką rekrutację inaczej niż jest przyjęte, że powinna ona wyglądać - wyjdźcie poza normy.

Chwalcie swoich pracowników na LinkedIn

Ogromną wartość ma to, że potencjalny kandydat widzi, że wy i wasza firma promujecie kulturę doceniania. Nie chodzi o to, żeby te kudosy były jakieś wyszukane, bardzo szczegółowe - warto dodawać je na bieżąco. Warto jest doceniać swoich pracowników.

Nie lekceważ swoich potencjalnych pracowników

Przeczytaj profil swoich kandydatów. Zobacz czego oczekują, kim są. Pisanie wiadomości copy-paste takiej samej dla każdego kandydata to jest nic innego, jak nieposzanowanie jego czasu - dezynwoltura, przez którą stracisz tylko czas na bezsensowną wiadomość, na którą nikt nie odpisze. Pisanie o “pewnej propozycji” czy “quite decent salary and work condition” czy inne tajemnicze propozycje bez żadnych konkretów - dlaczego ktoś miałby w ogóle na takie oferty odpowiadać?

Dzielcie się swoimi spostrzeżeniami na LinkedIn, pokazujcie jak jest u was w organizacji

Bądźcie regularni i systematycznie wrzucajcie posty.
Jeśli chcecie rekrutować na LinkedIn a wrzucacie raz na rok jedynie post o rekrutacji, to trudno o to, żeby ten post został wychwycony. Musicie być obecni na platformie, na której chcecie, żeby ktoś wchodził z wami w interakcje.

Twoja autentyczność

To jest Twój profil, Twoja wizytówka na platformie. Ważne jest, żeby zastanowić się z jakim komunikatem Ty jako profesjonalista czujesz się autentycznie. Które komunikaty będą dla Ciebie, nie dla innych takie pod którymi zawsze będziesz mógł się podpisać. Ty decydujesz z czym czujesz się dobrze i co powinno się znaleźć na Twoim profilu.

Poszerzaj swoją wiedzę, nie bój się zadawać pytań - ucz się od innych

Zadanie pytania na LinkedIn to świetny sposób przeniesienia uwagi z autora na odbiorcę. Pokazujesz, że chcesz poznać czyjąś opinie i wykazujesz zainteresowanie odbiorcą.

Co sprawi, że ktoś odpowie na Twój post? Powszechnie używane "zatrudnię przedstawiciela handlowego..." czy "najlepszy przedstawiciel handlowy jakiego znacie to...?" Pytaniem dajesz do zrozumienia, że potrzebujesz rekomendacji od innych i chcesz znać ich zdanie.

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora

Drukuj

Zobacz także