Algorytm LinkedIn vs algorytm ludzkiego oka

Algorytm LinkedIn vs algorytm ludzkiego oka

Czas czytania: 3 minuty

Jak czytamy profile osobowe na LinkedIn? Na co zwracamy uwagę, kiedy scrollujemy nasz feed? Na te pytania w czasie swojej prezentacji na LinkedIn Local Virtual odpowiadał Marcin Banaszkiewicz.

Jeśli naprawdę chcesz zacząć budować swoją markę osobistą, powinieneś zacząć od odpowiedniego przygotowania swojego profilu na LinkedIn.

Czy wiesz, że:

  • profile ze zdjęciem profilowym wyświetlane są, aż 21 razy częściej niż te bez niego;
  • zdjęcie profilowe ma wpływ na wskaźnik odpowiedzi na wiadomości na LinkedIn;
  • ciemne tło w zdjęciu profilowym pokazuje nas jako bardziej profesjonalnych;
  • ściana długiego tekstu na naszym profilu odstraszy odwiedzających?

Dokładnie tak jak ty, oceniasz kontakty tym, jak wygląda ich profil, dokładnie tak samo i ty będziesz oceniany. Jak działa algorytm ludzkiego oka na LinkedIn?

Posłuchaj prezentacji Marcina Banaszkiewicza z drugiej edycji LinkedIn Local Virtual. Poniżej zamieściliśmy też kilka porad, które mogą Ci się przydać, kiedy aktualizować będziesz swój profil.

 

 

Mimo że na LinkedIn jest coraz bardziej tłoczno, eksperci którzy inwestują czas i wysiłek w stworzenie swojej unikalnej obecności w tej sieci społecznościowej zobaczą naprawdę spory zwrot z inwestycji, zwłaszcza jeśli mówimy o konwersji sprzedażowej, nowych kontaktach i okazjach biznesowych. Dlatego warto odpowiednio zadbać, aby nasz profil i treści się wyróżniały wśród kilkuset tysięcy publikacji w feedzie zamieszczanych codziennie i 4 milionów użytkowników.

 

Zdjęcie profilowe

Profile ze zdjęciem generują do 21 razy więcej odsłon niż te bez niego. Czy na swoim profilu zamieściłeś aktualne zdjęcie profilowe? Twoje zdjęcie powinno być bardziej zawodowe niż plażowe. Nie musisz być ubrany na nim w garnitur, nie musi być bardzo nudne. Ważne, żebyś patrzył na nim wprost. Według algorytmu LinkedIn twarz powinna zajmować ok. 60 proc. przestrzeni kadru. Natomiast nie zawsze musi tak być. Twoje zdjęcie powinno przykuwać uwagę. Ciemne tło zdjęcia profilowego pokazuje nas jako bardziej profesjonalnych. Jeśli nie jesteś pewien czy zdjęcie profilowe nadaje się na LinkedIn, możesz użyć narzędzia PhotoFeeler.com. Społeczność oceni Twoje zdjęcie biznesowe w trzech kategoriach, a ty będziesz mieć pewność czy je zamieszczać czy nie.

Zdjęcie w tle

Nie należy zostawiać dużej pustej przestrzeni na samym szczycie profilu. Dodanie zdjęcia w tle, nie jest skomplikowane, a jest dobrą inwestycją, która pomoże przyciągnąć uwagę odwiedzającego nasz profil. Tego miejsca możesz użyć do zaprezentowania swojej historii i odróżnienia się od innych użytkowników LinkedIn.

 

Wytyczne:

  • Pliki JPG, GIF, PNG (nie większy niż 8MB)
  • Rekomendowany rozmiar 1584 x 396 pikseli (ratio 4:1).

 

Nagłówek profilu

Wyróżnić się wyszukiwarce LinkedIn pomogą Ci się też emojis. Oddzielaj nimi poszczególne sekcję nagłówka, poszczególne stanowiska czy tematy. Choć to dosyć tani trik, przykuwa uwagę użytkowników.

 

Stosuj inne eye-cathery

Na swoim profilu i w swoich publikacjach stosuj tzw. eye-catchery. Mogą nimi być:

  • jaskrawa obwoluta przy zdjęciu profilowym albo kolorowe tło, które wyróżni Cię w feedzie;
  • kontrastowe kolory w postach graficznych (uwagę najbardziej przyciąga czerwony, żółty i pomarańczowy – dlatego też w takich kolorach są znaki ostrzegawcze na drodze);
  • uwagę użytkowników przyciągają także zdjęcia i grafiki wykorzystujące skosy;
  • w swoich grafikach możesz stosować różne fonty, pogrubienia i zaznaczenia, aby zwrócić uwagę użytkowników w feedzie.

 

Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z eye-catcherami. Im będzie ich więcej, tym większa szansa, że zamiast przyciągnąć uwagę odbiorcy, rozproszysz ją.

 

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail