Marketing w branży przemysłowej

Marketing w branży przemysłowej

Czas czytania: 3 minuty

Jeśli zatrzymałeś się w latach 90. to czas na zmiany! - przekonywała Agnieszka Wnuk w czasie drugiej edycji LinkedIn Local Virtual.

Marketing w branżach przemysłowych jest nadal mało popularny. Optymistyczne jest to, że coraz więcej firm próbuje temat podjąć. Niestety, niektóre z nich, nadal sądzą, że działania marketingowe odpowiednie są dla sektora B2C, a nie B2B. Jednak istnieje wiele platform, które taki marketing ułatwiają, także w przemyśle. W tym LinkedIn. Co zrobić, żeby sprawnie komunikować się w sektorze przemysłowym?

Czy wiesz, że:

  • 63 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest online (Forrester Group);
  • 61 proc. handlowców potwierdza, że aktywność w social media pomogła im pozyskać nowe leady sprzedażowe, a 43 proc. z nich zawdzięcza social mediom wzrost sprzedaży (SMB Marketers Worldwide).

Agnieszka Wnuk, radzi:

  • odpowiednio poznać swoich klientów;
  • mówić po ludzku, czyli nie używać branżowego żargonu;
  • budować markę eksperta, czyli doradzać, zamiast sprzedawać.

 

Prawda jest taka, że w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szansę na przetrwanie będą miały tylko te firmy, które z odpowiednią atencją zadbają o swój wizerunek. Co mogą zrobić firmy przemysłowe i jakie działania marketingowe wdrożyć? Dowiesz się tego z prelekcji Agnieszki Wnuk z drugiej edycji LinkedIn Local Virtual.

Jednym z wyróżnionych działań promocyjnych, które wyróżnia Agnieszka Wnuk jest content marketing. Marketing treści, w tym własny blog na stronie internetowej, pomaga zwiększać widoczność firmy, buduje zaangażowanie i może pomóc w pozyskiwaniu nowych leadów sprzedażowych. Dlaczego?

 

  1. Nie kupisz czegoś, czego nie możesz znaleźć

Najważniejszą jest ruch na Twoją stronę internetową, którą wygeneruje blog. I mimo, ze ogólnie wydaje się to jasne, nie zawsze jednak takie jest. Bardzo łatwo wpaść w pułapkę generowania sprzedaży i leadów poprzez podejście bezpośrednie – cold mailing lub cold calling. Jednak wykorzystywanie tych technik angażuje potencjalnego klienta do pewnego czasu i na kilku etapach jego ścieżki zakupowej. Blogowanie to świetny sposób, aby klienta przeprowadzić przez cały proces.

 

  1. Inbound marketing

Prowadzenie bloga firmowego to także podstawa dobrego marketingu przychodzącego. To strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego.

Inbound marketing stoi w opozycji do tradycyjnych metod, bazujących na agresywnej formie reklamy, takiej jak spoty reklamowe, bilbordy czy pop-upy. Jej celem jest zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie długotrwałej relacji z klientami, opartej na dwustronnym modelu komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron.

 

  1. Od dostawcy do doradcy

Consultancy selling, czyli sprzedaż przez handlowca-eksperta, partnera, to nic nowego, ale nadal jest bardzo skuteczna, niezależnie od modelu biznesowego. Oczywiście wymaga dużego zaangażowania i poznania potencjalnego klienta na poziomie umożliwiającym nam konsultacje. Na koniec dnia jednak, zwraca się to w postaci wykupionej usługi czy produktu.

 

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail