Profil firmowy na LinkedIn – co robisz źle?

Profil firmowy na LinkedIn – co robisz źle?

Czas czytania: 3 minuty

Coraz więcej firm komunikuje się na LinkedIn. Jakie są najczęściej popełniane błędy na stronach firmowych w tym portalu? O tym w czasie drugiej edycji LinkedIn Local Virtual opowiadał Dagmara Pakulska.

LinkedIn to jedna z najszybciej rozwijających się sieci profesjonalistów. I jest to miejsce dla Ciebie obowiązkowe jeśli chcesz promować swoją firmę, poszukujesz pracy, pracowników albo po prostu chciałabyś zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów.

Czy wiesz, że:

  • na polskim LinkedIn jest ok. 80 tys. stron firmowych (dla porównania w Hiszpanii jest ich 4 razy więcej, a w Anglii – 11 razy więcej);
  • 76 proc. stron firmowych w Polsce obserwuje mniej niż 50 osób?

 

Dodatkowo:

  • administratorzy stron firmowych powielają strategię komunikacji z innych mediów społecznościowych, np. z Facebooka lub w ogóle nie komunikują się na nich regularnie;
  • boimy się mieć strony na LinkedIn i być poddawanymi ocenom merytorycznym, tego co robimy;
  • strony firmowe często zakładane są w formie profili osobowych, co jest nie tylko pogwałceniem linkedinowej etykiety, ale także regulaminu tego portalu.

Jakie błędy jeszcze popełniamy na stronach firmowych na LinkedIn? Zobacz nagranie z prelekcji Dagmary Pakulskiej. Poniżej, w artykule na podstawie wystąpienia Dagmary znajdziesz też kilka porad, które mogą Ci się przydać w sytuacji, kiedy prowadzisz Company Page. 

 

 

Na LinkedIn, jak w żadnym innym mediu społecznościowym, mamy do czynienia z przedstawicielami biznesu. Osobami wykształconymi, pełniącymi określone i często wysokie funkcje w strukturach organizacji. Dlatego też tak trudno jest nam się przełamać i zacząć tworzyć treści. Czas jednak to zmienić. Jak promować swoją stronę firmową i jakie treści tworzyć?

 

Komunikuj swoją stronę firmową

Do niektórych blogpostów na swojej stronie czy artykułów zamieszczanych bezpośrednio na LinkedIn, dodawaj call-to-action z odnośnikiem do strony firmowej. Zwiększa to częstotliwość jeh wyświetlania i ułatwia pozyskiwanie nowych obserwujących. Możesz umieścić też link do swojego profilu w stopce maila, na Twitterze, Instagramie, blogu czy na swoim Facebooku.

 

Zapraszaj do obserwowania

Co miesiąc możesz zaprosić 100 nowych osób ze swojej sieci kontaków do obserwowania swojej strony firmowej. Licznik ten odnawia się pierwszego dnia każdego miesiąca. Warto z tej opcji korzystać. Ale trzeba robić to z głową! Odpowiedz sobie na pytania: Kto z Twojej sieci kontaktów najbardziej skorzysta na publikowanych przez Ciebie treściach? Do kogo chcesz dotrzec?

 

Dyskutuj i komentuj

Pamiętaj też, że jako strona firmowa możesz brać udział w dyskusjach. Odpowiadaj więc na komentarze, gdzie Twoja firma jest wzmiankowana. Tylko na tym zyskasz. Takie działania to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów czy pracowników. 

Jednym z najczęściej popełnianych na LinkedIn błędów jest też dublowanie treści i kopiowanie strategii z innych mediów społecznościowych. I nawet, jeśli znasz swoją grupę docelową na wylot, może być Ci trudno ugryźć komunikację na LinkedIn. Jakie treści możesz zamieszczać na stronie firmowej?

 

Pokaż, czym zajmuje się firma

Nawet jeśli Twoim bezpośrednim celem nie jest sprzedaż, warto uświadomić odbiorcom, czym się zajmujesz i podkreślić, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie.

 

Dziel się newsami z branży

Użytkownicy LinkedIna lubią firmy, które pokazują, że trzymają rękę na pulsie swojej branży. Gdy pojawiają się w niej jakieś nowinki - napisz o tym.

 

Zamieszczaj case studies

Nic tak nie wzmacnia zaufania do firmy, jak rekomendacje i studia przypadków. Pamiętaj, że na LinkedInie mogą one przybrać przeróżną formę: od infografik, poprzez materiały w PDF lub PowerPoint, aż na video skończywszy.

 

Pochwal się pracownikami

Ufamy ludziom, a nie markom. Dlatego też pokazywanie osób, które na co dzień pomagają Ci prężnie rozwijać przedsiębiorstwo i kontaktują się z klientami, jest w Twoim interesie nawet wówczas, gdy Twój profil firmowy nie ma służyć celom związanym z employer brandingiem. 

Efektywnie działająca strona firmowa na LinkedIn może przynieść Ci wiele korzyści – od wzmocnienia programów social sellingowych, po Employer Branding. Warto więc poświęcić czas, aby i na tym portalu stworzyć swoją unikalną obecność.

 

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail