Sprzedawca czy marketer – kogo zatrudnić?

Sprzedawca czy marketer – kogo zatrudnić?

Czas czytania: 3 minuty

Jakie są najbardziej popularne metody generowania leadów w branży B2B? Kogo powinieneś zatrudnić do swojego zespołu? Na te pytanie, w czasie drugiej edycji LinkedIn Local Virtual, odpowiadał Szymon Negacz.

Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów? Jedną z najchętniej używanych metod jest lead generation, czyli generowanie zainteresowania osób lub podmiotów biznesowych zakupem produktu bądź oferowanej usługi. Aby pozyskać nowego klienta lub rynek zbytu, trzeba jednak pamiętać o kilku elementach. Te bowiem, mogą stać się kluczowe dla powodzenia twojego działania.

Zanim zaczniesz działania lead generation, powinieneś:

  • znać doskonale swoją buyers personę;
  • wiedzieć kim są osoby decydujące o współpracy z Tobą;
  • poznać dokładnie wyzwania i problemy tych osób;
  • wiedzieć jaką wartość w pracę tych ludzi wnoszą Wasze produkty lub usługi.

Jeśli chcesz wiedzieć jakie działania generują najlepsze rezultaty, jakie są najczęstsze błędy kampanii lead generation i kogo zatrudnić na początku – sprzedawcę czy marketera, wyjaśnia to Szymon Negacz w czasie swojego wykładu.

 

 

Jedną ze skuteczniejszych metod generowania nowych leadów jest prospecting na LinkedIn. Ale, żeby był efektywny powinniśmy umieć efektywnie wyszukiwać kontakty oraz pisać do nich wiadomości sprzedażowe.

 

Sieć kontaktów

Najważniejsza jest twoja sieć zawodowa na LinkedIn. Może stać się najpotężniejszym narzędziem biznesowym, jakie kiedykolwiek znałeś. Jak znajdywać kontakty, które nas interesują?

 

Dzięki wyszukiwarce kontaktów będziesz mógł znaleźć potencjalnych klientów, nawiązać z nimi kontakt, podzielić się wiedzą, ekspertyzą, zbudować relację albo poprosić o pomoc. Dzięki researchowi z łatwością zidentyfikujesz potencjalnych dostawców czy branżowych liderów opinii. Kiedy już utworzysz profil potencjalnych klientów, czyli opracowałeś persony, najlepszym sposobem na wyszukiwanie osób do niego pasujących jest skorzystanie z filtrów wyszukiwania dostępnych na platformie

 

Jak napisać InMaila?

Na pierwszy rzut oka, InMail jest bardzo podobną wiadomością do zwykłego maila. Jest jednak kilka różnic. Po pierwsze, nadawca wiadomości zawsze otrzymuje informacje o jej odbiorcy, co często nie dzieje się w przypadku cold maila. Im więcej wiesz o swoim kontakcie, tym lepiej potrafisz dopasować do niego komunikat. Po drugie, odbiorca twojej wiadomości może uzyskać o tobie informację, szczególnie jeśli posiadacie się w kontaktach. To odbiorca decyduje czy jesteś na tyle wiarygodny lub interesujący, aby na twoją wiadomość odpowiedzieć. LinkedIn jest biznesową społecznością, więc naturalnie, odbiorca twojej wiadomości wie, że piszesz do niego maila związanego z biznesem. W przeciwieństwie do maila, LinkedIn InMail daje bardzo wiele możliwości uzyskania informacji czy wpisania się w odpowiedni kontekst biznesowy.

Informacje, które możesz pozyskać z profilu potencjalnego klienta powinny posłużyć Ci do personalizacji wiadomości.

 

Jeśli chcesz wiedzieć jakie jeszcze metody generowania leadów poleca Szymon Negacz, obejrzyj nagranie z LinkedIn Local Virtual oraz zajrzyj na stronę SellWise.

 

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail