Czas czytania: 4 minuty

Rekruterzy zyskają komplet nowych rozwiązań od LinkedIn. W tym celu portal przejął startup Glint – zajmujący się ankietowaniem pracowników.

Z serwisu LinkedIn korzysta obecnie ponad 570 mln aktywnych użytkowników. To największa społeczność biznesowa na świecie, a zarazem idealne narzędzie do celów sprzedażowych i rekrutacyjnych, dlatego główne zainteresowania biznesowe LinkedIn to obszar Human Resources. Ponad 94 proc. Head-hunterów używa serwisu do rekrutacji, a większość pracowników, którzy zostali zatrudnieni dzięki portalom społecznościowym potwierdza, że mają profil na LinkedIn.

W zeszłym tygodniu, w Dallas podczas LinkedIn Talent Connect portal zapowiedział garść nowości i plany rozwoju właśnie w tych obszarach.

Co LinkedIn szykuje dla rekruterów?

LinkedIn ogłosił zakup GLINT – kalifornijskiego startupu zajmującego się zaawansowanymi ankietami wśród pracowników. Przedstawiono także uaktualnione narzędzie Recruiter System Connect (RSC). Nie zabrakło też nowych narzędzi od LinkedIn – Talent Hub (narzędzie klasy ATS) oraz Talent Insights – zaawansowaną analitykę profili kandydatów.

GLINT to założony w 2013 roku, bardzo szybko rosnący startup, który za swój cel wziął wsparcie w rozwoju pracowników i dobieraniu dla nich odpowiednich stanowisk. Z pozoru proste ankiety pracownicze wsparte sztuczną inteligencją analizują nastroje wewnątrz organizacji czy zaangażowanie pracowników. Na podstawie tych danych dostarcza pomocne wnioski, pomaga dostrzec szanse na rozwój zatrudnionych czy przewidzieć ryzyko odejścia.

Przejęcie, a na pewno sama wartość zakupu, owiane są tajemnicą. Analitycy CNBC twierdzą jednak, że LinkedIn mógł zapłacić nawet ponad 400 milionów dolarów. Sam GLINT łącznie pozyskał ponad 80 milionów dolarów od inwestorów, dzięki czemu wyceniany był na ponad 220 milionów.

Uaktualniono narzędzie Recruiter System Connect (RSC), który działa jako pomost pomiędzy systemami ATS (systemami śledzenia aplikacji – jak np. Workable, eRecruiter czy Oracle Taleo), a ich zadania są bardzo podobne do systemów CRM, jednak służą do zarządzania relacjami z kandydatami do pracy.

Nowe narzędzia HR od LinkedIn

Jednocześnie LinkedIn uruchamia własny ATS pod nazwą Talent Hub,  gdzie po wypełnieniu informacji m.in. na temat stanowiska,  poziomu wynagrodzeń, daty zatrudnienia i lokalizacji, zaproponuje kandydatów najlepiej dopasowanych do tej roli i przeprowadzi przez rekrutację. Talent Hub został zaprojektowany z myślą o małych i średnich firmach.

LinkedIn Talent Hub

Kolejną nowością jest moduł Talent Insight – kopalnia wiedzy o kandydatach oraz samym rynku. LinkedIn, dzięki swoim narzędziom podpowie nam na przykład gdzie relokować zespół specjalistów, jakich umiejętności brakuje w naszej firmie czy chociażby pokaże jak wyglądamy na tle konkurencji – np. w zakresie wysokości płac.

LinkedIn Talent Insights

Microsoft, który przejął LinkedIn za ponad 21 miliardów dolarów dobrze wiedział, co zrobić z takimi aktywami. Coraz wyraźniej rysuje się kierunek, w którym zmierzają obie firmy. Przejęcie GLINT to kolejny krok w monetyzacji największej społeczności biznesowej oraz sprzedaży narzędzi do edukacji, zarządzania personelem czy klientami, aż po analitykę i rozwiązania klasy business intelligence.  

Sam rynek systemów rekrutacyjnych to ponad 400 miliardów dolarów, a narzędzia zaangażowania pracowników, wydajności i analityki to kolejne dziesiątki miliardów.

O Autorze
Sharebee
Sharebee
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Drukuj   E-mail