Czas czytania: 8 minut

LinkedIn Pages zostały zbudowane od podstaw i mają sprawić, że marketingowcy będą mogli łatwiej i skuteczniej budować społeczności na LinkedIn.

LinkedIn jest ostatnio bardzo aktywny we wprowadzaniu zmian na swojej platformie. Po wielu nowościach jakie ostatnio nastąpiły w algorytmie i grupach na LinkedIn  nadeszła pora na przebudowę najważniejszego dla wielu marketingowców obszaru czyli stron firmowych. Żeby podkreślić jak gruntowne są to zmiany zdecydowano się zmienić nazwę z LinkedIn Company Pages, na… LinkedIn Pages :-) 

LinkedIn Pages zostały zbudowane od podstaw i mają sprawić, że marketingowcy będą mogli łatwiej i skuteczniej budować społeczności na LinkedIn, m.in. poprzez angażowanie pracowników firmy do realizacji koncepcji Social Selling, Emloyee Advocacy tak aby wzmacniały komunikację zewnętrzną z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Nowy wygląd LinkedIn Pages

Zarządzanie stronami z urządzeń mobilnych

Administratorzy LinkedIn Pages mogą już (na razie tylko w USA) zarządzać treściami firmowymi i angażować się w dyskusje pod nimi z poziomu aplikacji mobilnych - zarówno na iOS jak i na Androidzie. To coś, czego do tej pory brakowało, bo - jak pokazuje praktyka - duża część social media administratorów realizuje swoje zadania z poziomu smartfona.

Dodawaj dokumenty do swoich postów

Zupełną nowością, dostępną już dla niektórych użytkowników, jest możliwość dodawania dokumentów PDF i Word czy też slajdów Power Point do treści postu. Mamy już listę pomysłów na animowanie społeczności Twojego profilu firmowego dzięki tej funkcji. Jest potencjał!

 

W budowaniu społeczności wokół swojej marki na LinkedIn mają pomóc trzy podstawowe elementy LinkedIn Pages:

Segmentacja komunikacji do określonych grup użytkowników.

Dzięki przebudowanym filtrom możemy teraz wyświetlać posty wybranym grupom użytkowników np. tylko pracownikom naszej firmy lub “followersom” naszego profilu. 

Dlatego warto budować wokół własnej LinkedIn Page społeczność pracowników. Już teraz nasi klienci mówią, że często ich pracownicy dopiero ze strony firmowej na LinkedIn dowiadują się, co tak naprawdę dzieje się w ich firmie :-) Z nową funkcjonalnością można nie tylko precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów, ale skuteczniej wykorzystać sieci społecznościowe pracowników do budowania zasięgów.   To wymaga pewnego zaangażowania  w przygotowania strategii komunikacji i przeszkolenia, ale efekt skali w realizacji social selling czy employee advocacy zwraca ten wysiłek z nawiązką.

 

Tym bardziej że LinkedIn Pages ma również pomóc w: 

Wspieraniu własnych pracowników

Zapowiedziane w związku z tym zostały pakiety narzędzi, które umożliwią wyfiltrowanie treści stworzonych przez pracowników i wsparcia tych, którzy aktywnie pomagają na LinkedIn tworząc content i budują świadomość marki.

Jak przyznaje LinkedIn, pracownicy zazwyczaj mają 10-krotnie większe zasięgi w social mediach w porównaniu do swojej firmy. Dlatego rekomenduję, aby udostępniać najlepsze posty pracowników poprzez LinkedIn Pages, na co mają pozwolić wzmiankowane narzędzia. Warto również wykorzystać ich sieci do budowania relacji z własną marką, współpracując na tym polu w ramach programów employee advocacy i social selling.

Wsparcie firmowych stron treściami, które tworzą jej pracownicy to bardzo dobry kierunek. Z naszych doświadczeń wynika, że dużo firm ma cały czas problem z generowaniem wartościowego contentu oraz skutecznego “namówienia” pracowników do dzielenia się treściami, gdy takie już powstaną. Między innymi dlatego coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie takich narzędzi jak HootSuite lub właśnie Sharebee, które automatyzują zarządzanie contentem, animują pracowników do zaangażowania oraz umożliwiają analizowanie statystyk zarówno dla całej firmy, jak i poszczególnych osób. 

 

LinkedIn Pages tym samym ma dać możliwość lepszego targetowania i docierania do szerszej społeczności poprzez:

Content Suggestions

Czyli podpowiedzi jakie informacje (w podziale na kategorie tematyczne) są w tym momencie najczęściej dyskutowane. Sugestie mają wynikać z branży i określenia grupy docelowej naszej marki, dzięki czemu dowiemy o czym dyskutują nasi obserwujący. Wybierając odpowiedni filtr będziemy mogli sprawdzić jak informacja, z sugerowanych przez LinkedIn, była często polecana i komentowana. Następnie, poprzez udostępnienie jej swojej sieci rozpoczęcie wokół niej dyskusji.

Zarówno kuracja treści, jak i oryginalne posty będą precyzyjnie dostarczane poprzez wybór odpowiedniego filtra Branży, Lokalizacji, Funkcji służbowej czy doświadczenia.

Nowy widok i dopasowanie wyglądu strony

Oprócz nowych funkcji LinkedIn Pages mają teraz również nowy wygląd, po lewej stronie znajdziemy pasek z sekcjami, które zawiera strona. Mamy też możliwość bezpośredniego przekierowania do strony www naszej firmy poprzez przycisk „Visit website” – dostępny także w aplikacji mobilnej.

 

Jeśli Wasza firma używa LinkedIn do poszukiwania pracowników, będziecie mieć dostęp do kilku ciekawych funkcji:

Sprawdź, kto zapisał się na alert o nowych ofertach pracy

Każdy kto odwiedzi Twój LinkedIn Page może zostać obserwującym, ale także śledzić oferty pracy ogłaszane za pomocą Job Alert na Twojej stronie

LinkedIn sprawdzi i zasugeruje, kto ze śledzących Twoje alerty jest najlepiej dopasowany do stanowiska pracy - wymaga to jednak wykupienia licencji LinkedIn Recruiter.

Sugestia oferty pracy dla odwiedzających LinkedIn Page

LinkedIn odkrył, że około 40% osób poszukujących pracy odwiedza profile pracowników firmy lub zaczyna szukać pracowników o podobnych jak oni stanowiskach.

W zakładce praca potencjalni kandydaci zobaczą nie tylko aktualne oferty pracy w Twojej firmie ale również profile pracowników na podobnych stanowiskach. Algorytm w optymalny sposób wyświetli pracowników pokazując ich nazwiska, tytuł, lokalizację i stopień powiązania z użytkownikiem. 

Co przyniosą te zmiany?

LinkedIn Pages mają wzmocnić komunikację marek i firm na portalu, jak wszyscy dobrze wiemy bardzo trudno o zaangażowanie użytkowników pod postami firmowymi, ludzie wolą jednak rozmawiać z ludźmi nie z markami.

W Sharebee pracujemy z firmami, od momentu definiowania strategii social selling aż po jej wdrożenie. LinkedIn sam przyznaje, że posty pracowników docierają do 10x większej grupy potencjalnych klientów niż strony firmowe. Ze statystyk, które generuje platforma Sharebee u naszych klientów widzimy, że te liczby są w większości przypadków jeszcze większe - od 40 do nawet 70 razy większy zasięg generują pracownicy firmy. 

O Autorze
Bartek Ziemiański
Head of Social Selling Programs
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gospodarz spotkań LinkedinLocal | Mówca

Drukuj   E-mail