Programy Employee Advocacy – Marcin Sokołowski
Programy Employee Advocacy udają się wtedy, gdy mamy:
🟡 zaplanowaną roadmapę projektu,
🟡 zaangażowanych ludzi,
🟡 przygotowane różnorodne treści,
🔵 ale również fun z programu, co zapewnić może np. grywalizacja.
Tymi wskazówkami podzielił się Marcin Sokołowski, CEO Sharebee, na rozpoczęcie pierwszego dnia 7. edycji #LinkedinLocalVirtual.
Podsumowanie graficzne przygotowała Sylwia Chmielewska
Po co nam Employee Advocacy?
Dzięki programowi EA:
- zwiększamy swoje zasięgi jako organizacja,
- informujemy pracowników co się u nas dzieje,
- pozwalamy pracownikom rozmawiać z firmą,
- dajemy ścieżkę rozwoju zatrudnionym w naszej organizacji,
- reklamujemy się potencjalnym pracownikom,
- stajemy się widoczni w aplikacji mającej ponad 6 milionów użytkowników w Polsce.
Elementy programu Employee Advocacy
- Content
- Ludzie
- Narzędzia
- Zaangażowanie
Zmień pracowników w najlepszych ambasadorów swojej marki.
Jakie są najczęściej powtarzane błędy w programach EA?
- Błędne założenie o zaangażowaniu pracowników (tylko 50%-60% osób które zadeklarują zaangażowanie w program będą w nim czynnie i sumiennie brać udział).
- Brak planu i punktów kontrolnych (przygotuj roadmapę programu na pierwsze 3 miesiące).
- Niewystarczający/niezaplanowany budżet (co najmniej 1 rok).
Ludzie są sercem, a treści paliwem programu.
Ważne wskazówki – zarządzanie programem Employee Advocacy
- Liderzy programów muszą sami publikować, dajemy innym przykład.
- Pozwólmy ludziom publikować swoje treści, nie tylko firmowe.
- Nie każdy jest „social ninją”. Wspierajmy i zachęcajmy.
- Pamiętajmy o sztucznej inteligencji – mAIa służy pomocą 😉 To najlepszy sposób na walkę z niemocą twórczą.
Jak wybrać ambasadorów do programu Employee Advocacy?
- Wybierajmy ludzi z pierwszej linii frontu – to oni mają autentyczność.
- Zasada „Will nie skill”.
- Zapraszajmy nowe osoby w trakcie trwania programu, podziękuj tym, którzy się nie angażują.
- Wspierajmy ludzi i ich marki osobiste. Wizerunek firmy też na tym skorzysta.
Wyróżniaj, nagradzaj, oceniaj. Zaangażowani ambasadorzy pozytywnie wpłyną na całą firmę.
Więcej o naszym podejściu do zarządzania programami Employee Advocacy dowiesz się z naszej strony, lub podczas bezpłatnej konsultacji pokazującej możliwości platformy Sharebee.