Przejdź do treści

Programy Employee Advocacy – Marcin Sokołowski

Sharebee
Dlaczego niektóre programy Employee Advocacy się udają, a inne nie? O tym opowie Marcin Sokołowski, CEO Sharebee.

Programy Employee Advocacy udają się wtedy, gdy mamy:

🟡 zaplanowaną roadmapę projektu,

🟡 zaangażowanych ludzi,

🟡 przygotowane różnorodne treści,

🔵 ale również fun z programu, co zapewnić może np. grywalizacja.

Tymi wskazówkami podzielił się Marcin Sokołowski, CEO Sharebee, na rozpoczęcie pierwszego dnia 7. edycji #LinkedinLocalVirtual.

Podsumowanie graficzne przygotowała Sylwia Chmielewska

Programy Employee Advocacy Marcin Sokołowski

 

 

Po co nam Employee Advocacy?

Dzięki programowi EA:

  • zwiększamy swoje zasięgi jako organizacja,
  • informujemy pracowników co się u nas dzieje,
  • pozwalamy pracownikom rozmawiać z firmą,
  • dajemy ścieżkę rozwoju zatrudnionym w naszej organizacji,
  • reklamujemy się potencjalnym pracownikom,
  • stajemy się widoczni w aplikacji mającej ponad 6 milionów użytkowników w Polsce.

Elementy programu Employee Advocacy

  • Content
  • Ludzie
  • Narzędzia
  • Zaangażowanie
 

 

Zmień pracowników w najlepszych ambasadorów swojej marki.

Jakie są najczęściej powtarzane błędy w programach EA?

  • Błędne założenie o zaangażowaniu pracowników (tylko 50%-60% osób które zadeklarują zaangażowanie w program będą w nim czynnie i sumiennie brać udział).
  • Brak planu i punktów kontrolnych (przygotuj roadmapę programu na pierwsze 3 miesiące).
  • Niewystarczający/niezaplanowany budżet (co najmniej 1 rok).

Ludzie są sercem, a treści paliwem programu.

Ważne wskazówki – zarządzanie programem Employee Advocacy

  • Liderzy programów muszą sami publikować, dajemy innym przykład.
  • Pozwólmy ludziom publikować swoje treści, nie tylko firmowe.
  • Nie każdy jest „social ninją”. Wspierajmy i zachęcajmy.
  • Pamiętajmy o sztucznej inteligencji – mAIa służy pomocą 😉 To najlepszy sposób na walkę z niemocą twórczą.
 

 

Jak wybrać ambasadorów do programu Employee Advocacy?

  • Wybierajmy ludzi z pierwszej linii frontu – to oni mają autentyczność.
  • Zasada „Will nie skill”.
  • Zapraszajmy nowe osoby w trakcie trwania programu, podziękuj tym, którzy się nie angażują.
  • Wspierajmy ludzi i ich marki osobiste. Wizerunek firmy też na tym skorzysta.

Wyróżniaj, nagradzaj, oceniaj. Zaangażowani ambasadorzy pozytywnie wpłyną na całą firmę.

Więcej o naszym podejściu do zarządzania programami Employee Advocacy dowiesz się z naszej strony, lub podczas bezpłatnej konsultacji pokazującej możliwości platformy Sharebee.

 

 

Sharebee

Przeczytaj także

Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu