Employee Advocacy

Nie ma bardziej autentycznej marki niż ta, która mówi ustami swoich ludzi. 

Czym jest Employee Advocacy?

Employee Advocacy to sposób na autentyczną komunikację marek z otoczeniem: klientami, potencjalnymi pracownikami, partnerami.

Takie podejście zakłada zaangażowanie pracowników firmy, którzy stają się jej ambasadorami i ambasadorkami. Influencerami w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ponieważ rozumieją wartości marki, znają jej produkty, trendy w danej kategorii.

Nie są słupem ogłoszeniowym tylko prawdziwymi ekspertami i ekspertkami w swoim obszarze. W zależności od tego kogo angażujemy i jakie treści chcemy przekazywać możemy docierać do różnych grup odbiorców i osiągać różne cele.

01

Korzyści z Employee Advocacy

Ludzie wolą rozmawiać z ludźmi niż z markami a każdy z nas, od handlowca do prezesa, ma dziesiątki, setki, a nawet tysiące kontaktów na platformach społecznościowych.

Taka komunikacja jest po prostu bardziej autentyczna i ma większy wpływ niż blogi, strony firmowe czy reklama w sieci. Dodatkowo platformy społecznościowe promują treści publikowane na profilach osobistych ponad firmowe. To sprawia, że działając w tym modelu możemy generować ponad przeciętne zasięgi i docierać do grupy docelowej na niespotykaną dotychczas skalę.

02

Jak wdrożyć Employee Advocacy do swojej firmy?

Employee Advocacy i Employer Branding to bardziej maraton niż sprint.

Najlepsze efekty osiągniesz gdy zabezpieczysz zasoby potrzebne do tego by ten projekt mógł mieć mocny start, angażował ludzi i miał punkty kontrolne. Jak zrekrutować najlepszych ambasadorów i najlepsze ambasadorki?

Jak sprawić by Twoi ludzie chcieli publikować, jak mierzyć rezultaty, jak wyznaczyć KPI w projekcie? My wiemy jak. Chcemy tylko poznać Twoje – „dlaczego” i możemy ruszać.

03

Jak mierzyć wyniki programu Employee Advocacy?

Tu z pomocą przychodzi platforma Sharebee. Które treści są najchętniej publikowane a które generują największe zaangażowanie?

Którzy pracownicy są aktywni a którzy efektywni? To wszystko i wiele więcej dostarcza Sharebee – platforma, która stanowi centrum zarządzania programami Employee Advocacy.

Jak wdrożyć program Employee Advocacy w Twojej firmie

Wyznaczenie celów i określenie liczby ambasadorów i ambasadorek, komunikacja do pracowników, rekrutacja do programu, ankieta, warsztaty, animacja to niektóre z elementów, które warto wziąć pod uwagę wdrażając program EA w Twojej firmie.

Te elementy układają się w roadmapę z przypisanymi datami. Nie stresuj się, wesprzemy Cię na każdym etapie tak, by był to najlepszy program, firmowy jaki zrobiliście 😎.

Przygotowaliśmy eBooka, który odpowie na najważniejsze pytania i pomoże Ci przygotować się do wdrożenia. 

Chcę porozmawiać o programie Employee Advocacy w swojej firmie. Skontaktujecie się ze mną. 

Boss Branding, czyli manager w Social Mediach. 

Prezes i kadra kierownicza otwarcie komunikująca się w mediach społecznościowych oznaczają bardzo konkretne korzyści biznesowe i wizerunkowe dla firmy.

Dla świadomych liderów i organizacji Boss Branding to objaw pragmatyzmu i zaplanowanej strategii, a nie kwestia wieku, wolnego czasu czy upodobań. 69% potencjalnych pracowników oczekuje od swoich przełożonych obecności w social media.

Przeszkolimy Twoich managerów tak by rozumieli „why”, ale również wiedzieli „what” i „how”. Sprawimy, że poczują się komfortowo w mediach społecznościowych.

Boss branding

89% ludzi ufa bardziej rekomendacjom znajomych osób, niż komunikatom pochodzącym z reklamy.

Źródło: Under the Influence: Consumer Trust In Advertising

Po co nam Employee Advocacy – jakie cele możemy osiągać? 

Cele programu mogą być różne i zależą od tego, na czym chce skupić się Wasza organizacja.

Angażując różne osoby i generując różne treści możemy jednocześnie adresować różne grupy odbiorców. Przecież „kawa nie wyklucza herbaty”, prawda?

01

Employer Branding 

Możesz pokazać firmę jako miejsce, w którym ludzie chcą pracować.

Post inżyniera czy inżynierki dotrze do znajomych osób, które ma w kontaktach i będzie dla nich bardziej przekonywujący niż kampania firmowa, komunikująca, że nasza firma jest cool.

02

Brand awareness

Możesz zwiększyć rozpoznawalność marki wśród grupy docelowej, ponieważ suma zasięgów postów ambasadorek i ambasadorów daje niesamowitą skalę.

Zamiast robić „głośniej” w firmowej komunikacji, włączasz mnóstwo mniejszych głośników, które docierają bardzo szeroko do grona odbiorców i odbiorczyń.

03

Social Selling

Jeśli Twoje produkty są dostępne online, Twoi klienci są online, to czy Twoi handlowcy nie powinni być online? Angażując osoby odpowiedzialne za rozwój biznesu, budujesz ich marki personalne.

Twoi handlowcy zaczynają być postrzegani jako eksperci i ekspertki w swoich obszarach. Zapraszając do kontaktów obecnych i potencjalnych klientów otwierają nowy kanał generowania jakościowych leadów.

04

Investor relations

Możesz skutecznie zbudować wartość firmy w oczach potencjalnych inwestorów.

Gdy zaczniesz otwarcie komunikować o tym jak rośnie Twoja firma, jaką technologią się posługuje, jakich klientów zdobywa, to taki komunikat, szczególnie na LinkedIn, dociera do potencjalnych inwestorów, funduszy VC, aniołów biznesu.

05

Thought Leadership

Chcesz by Twoja firma narzucała narracja w danym obszarze czy branży?

Chcesz by Twoi managerowie i managerki stawali się głosem branży, wyznaczając kierunki, zadając te pytania, które właśnie Wy chcecie postawić?

Czy to działa? Jakie są realne korzyści?

Pracownicy na swoich profilach opowiadają historie dotyczące projektów, rozwoju, firmy. To bardziej wiarygodne i lepsze dla wizerunku firmy niż gdy marka mówi sama o sobie, że jest cool…

Źródło: www.socialmediatoday.com

8x
Zasięgi postów z profili indywidualnych są nawet 8x większe niż z company page.

Jak wygląda współpraca z Sharebee?

Jesteśmy z Tobą na każdym etapie – od tworzenia strategii, po wybór ambasadorów i ambasadorek, poprzez tworzenie contentu i mierzenie wyników.

01

Spotkanie wstępne

Rozmawiamy o Waszych potrzebach, założeniach na program Employee Advocacy, oraz o tym jak platforma Sharebee może te cele wspierać.

02

Przejrzysta wycena

Dostaniesz ofertę zgodną z Twoimi oczekiwaniami i możliwościami.

03

Umowa i formalności

Wypełniasz brief, uzgadniamy zakres współpracy i podpisujemy umowę. 

04

Roadmapa wdrożenia programu Employee Advocacy

Ustalamy konkretne etapy, terminy i odpowiedzialności po obu stronach. 

05

Uruchamiamy platformę Sharebee

Szykujemy bibliotekę treści, szkolimy Twoich pracowników, robimy testy i wyznaczamy cele. 

Daj swoim ludziom mikrofon i spraw, żeby Twoja marka zaczęła mówić ludzkim głosem.

Dzięki aktywności naszych pracowników na LinkedIn poprzez Sharebee pozyskaliśmy 77 kandydatów na kluczowe wakaty w ciągu sześciu miesięcy. 
Weronika Drzewińska, EB & Communications Manager, Tidio
Cenimy bardzo wspólną i partnerską współpracę nad każdym z aspektów programu Employee Advocacy. Od treści, które otrzymujemy od copywriterów z Sharebee, poprzez animacje i pomysły na program, po interaktywne warsztaty. 
Martyna Skalska, Employer Branding Lead, PMI
Liczby mówią same za siebie: 2,5+ mln łącznego zasięgu postów, 13k polubień, 1,5k komentarzy stworzonych przez naszych pracowników podczas pilotażu z Sharebee.
Alexander Tokarev, Innovation Partnership Team Leader, Bank Pekao S.A.
Sharebee okazało się rewolucją, która przeniosła Mindbox z niemal niebytu do jednej z bardziej widocznych firm z branży w mediach społecznościowych.
Piotr Żeromski, CEO, Mindboxgroup
#ShowMeTheHoney

W newsletterze znajdziesz więcej treści o Employee Advocacy!