Przejdź do treści

Błędy na LinkedIn – Dagmara Pakulska

Sharebee

Dagmara Pakulska to niekwestionowana caryca LinkedIna, która w swojej karierze naoglądała się dużo błędów i wpadek – zarówno na profilach osobistych, jak i firmowych. A jak to mówią – warto uczyć się na cudzych błędach, nie swoich.

Sprawdź, jakie błędy popełniasz w wybranych obszarach:

1. Aktualizacja profilu na LinkedIn
2. Zdjęcie profilowe na LinkedIn
3. Logo strony firmowej na LinkedIn
4. Jak przygotować sekcję “O mnie” na LinkedIn
5. Widoczność profilu na LinkedIn
6. Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn
7. Obserwuj czy nawiąż kontakt – jakie są różnice
8. O czym pisać na LinkedIn

Warsztaty LinkedIn

  

Liczy się pierwsze wrażenie, więc warto zacząć od przyjrzenia się swojemu profilowi, który często jest niezaktualizowany. Zadbajmy o:

  • zdjęcie profilowe – pokazujące naszą twarz, nie postać,
  • cover photo – odpowiednio zaplanuj przekaz,
  • certyfikaty i umiejętności dopasowane do współczesnych realiów,
  • rekomendacje, które nie są starsze niż rok,
  • atrakcyjną sekcję O mnie – koniecznie w pierwszej osobie.

W kolejnym kroku zrób audyt swoich publikacji. Najczęściej powtarzające się błędy to:

🟡 posty o niczym,
🟡 brak źródeł danych,
🟡 link w komentarzu,
🟡 zbity tekst,
🟡 brak emoji,
🟡 błędy językowe,
🟡 sztuczność AI,
🟡 porzucone posty – gdy nie reagujesz na komentarze po publikacji.

A na koniec przyjrzyj się swojej sieci kontaktów:

Obecność na LinkedIn nie powinna wyglądać jak zbieranie pokemonów. Zastanów się kogo i po co zapraszasz do swojej sieci.

Posumowanie graficzne wystąpienia opracowała Sylwia Chmielewska.

Błędy na LinkedIn Dagmara Pakulska

  

Aktualizacja profilu na LinkedIn


Profil, czy osobisty czy firmowy, to fundament twojej obecności na LinkedInie. Podstawowym błędem jest brak aktualizacji. Informacje powinny być na bieżąco dostosowywane do otoczenia, w którym się obecnie znajdujemy.

Pamiętajmy o zmianie zdjęcia profilowego/zdjęcia w tle, o aktualizowaniu naszych umiejętności czy nadanych nam certyfikatów. Wypisujmy przy tym umiejętności nieszablonowe i niestandardowe, tak abyśmy wyróżniali się na rynku i byli łatwiejsi do zapamiętania.

Jeśli mamy na profilu rekomendacje to zadbajmy, aby nowe pojawiały się najrzadziej raz w roku.

Aktualne treści są niezwykle ważne, aby każdy odwiedzający nasz profil mógł wyciągnąć z niego jak najwięcej bieżących informacji o nas/o naszej organizacji.

Zdjęcie profilowe na LinkedIn

 

Pamiętajmy o odpowiednich zdjęciach profilowych.  

  • Powinniśmy być na nich dobrze widoczni – szczególnie na mobile, 
  • wyraźnie oddzielać się od tła.  
  • Ważne, aby nasza twarz była ustawiona centralnie,  
  • kadrowanie do linii ramion,   
  • cała widoczna postura zajmowała większość okienka.  

 

Mając takie zdjęcie innym użytkownikom będzie dużo łatwiej nas zapamiętać i rozpoznać w realu. 

Logo strony firmowej na LinkedIn

W przypadku profili firmowych ważna jest identyfikacja wizualna organizacji. Nie może się to jednak odbywać kosztem czytelności.  

Jeśli logo zawiera w sobie pełną nazwę, która jest długa, to niedobrym pomysłem jest wrzucanie go w miniaturowej wersji jako zdjęcia profilowego, gdyż staje się nieczytelne i słabo widoczne

Lepszym pomysłem jest umieszczenie akronimu lub elementu graficznego będącego elementem umożliwiającym identyfikac całej organizacji.  

Jak przygotować sekcję “O mnie” na LinkedIn


Przedstaw się naturalnie, tak jak robisz to w rzeczywistości. Mów o sobie używając formy pierwszoosobowej i prostego języka.  

W przypadku stron firmowych wykorzystaj cały możliwy potencjał jaki daje LI (2000 znaków), żeby jak najbardziej rozwinąć i zaprezentować obszar działalności organizacji.  

Podziel wypowiedź na akapity w ten sposób aby całość była spójna wizualnie i wyróżniała najbardziej istotne treści. 

Pamiętaj, żeby na końcu umieścić wezwanie do działania (zaproszenie do newslettera/na stronę firmową/do obserwacji konta na Li).  

Widoczność profilu na LinkedIn


Osoba będąca poza twoją siecią znajomych powinna mieć dostęp do podstawowych informacji na twoim profilu, tj. imię i nazwisko, zdjęcie profilowe, obecne miejsce pracy.  

Jedyna rzecz, której wyłączenie jest zalecane to wgląd do bazy kontaktów. Nie chcemy przecież, żeby ktoś „ukradł” nasze kontakty budowane latami, prawda?  

Zrobisz to w sekcji: ustawienia i prywatność / widoczność. 

Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn


W zależności od tego kogo dodajecie do kontaktów na Li na waszych profilach będą pojawiały się różne treści. Wchodząc na portal chcecie mieć dostęp do interesujących was treści z zakresu, którym się zajmujecie. Nie zaśmiecajcie sobie konta postami od osób będących w waszej sieci przez przypadek i publikujących rzeczy, którymi nie jesteście zainteresowani. I tak je przescrollujecie.  

Pamiętajcie o tym, że to kogo obserwujecie wpływa również na to komu wyświetlą się materiały opublikowane przez was. W końcu chcecie docierać do odbiorców zainteresowanych waszym przekazem.  

Obserwuj czy nawiąż kontakt – jakie są różnice


W zależności od tego, czy dany użytkownik korzysta z trybu twórcy, możliwe jest wykorzystanie opcji Obserwuj, lub nawiąż kontakt.  W opcji obserwuj będziesz mógł m.in. komentować i udostępniać cudzą zawartość, otrzymasz również powiadomienia o nowych postach. 

Obserwacja nie pozwoli Ci jednak pełną interakcje z użytkownikiem po drugiej stronie. Nie będziesz mógł m.in. pisać prywatnych wiadomości. Pamiętaj! Nie pisz do nowo poznanych osób zaproszeń do biznesowej współpracy już w pierwszej wiadomości 

Znajomość na Li traktuj jak randkowanie, nie oświadczaj się na pierwszym spotkaniu, daj się najpierw poznać i zacieśnij znajomość. Wtedy wspólne projekty staną przed Wami otworem.  

O czym pisać na LinkedIn


Staraj się znajdować tematy, które zaangażują twoją społeczność.

Dziel się wiedzą, inspiruj innych, chwal doświadczeniem, przekaż know-how, a także uchyl rąbka tajemnicy pokazując kulisy swojej pracy czy opublikuj jakiś gorący branżowy news.

To stworzy twoją markę specjalisty i zachęci odbiorców do częstszego zaglądania na Twój profil.

Dobre praktyki: 

  • Pamiętaj o źródłach. Warto mieć podpórkę pod publikowane dane.  
  • Podczas pisania dodaj CALL TO ACTION – zwiększy aktywność odbiorców.
  • Unikaj linkowania w pierwszym komentarzu. Po jakimś czasie, kiedy odzew społeczności będzie rósł, twój komentarz z istotną informacja dla odbiorców zgubi się gdzieś w dyskusji, a osoby czytające komentarze po jakimś czasie będą miały problem ze znalezieniem linka, przez co post może stać się niepełny.  
  • Optymalizuj treści. Najlepiej aby posty miały od 1800 do 2500 znaków.
  •  Wypowiedź podziel na akapity zgodnie z zasadą – „jedna myśl, jeden akapit”. Między akapitami zostaw linijkę przerwy dla wizualnego oddzielenia treści.  
  • Korzystaj z emoji jako eyecatcherów. Dzięki nim zachęcisz odbiorców do wnikliwego przeczytania Twojego posta. 
  • Dbaj o poprawną pisownę.
  • Pamiętaj, że LinkedIn jest portalem profesjonalnym i powinieneś, publikując na nim, dbać o poprawną ortografię i interpunkcje. 

 I na koniec! Bądźcie aktywni pod swoimi publikacjami. Komentujcie, reagujcie, wchodźcie w dyskusje.  

Warsztaty LinkedIn

Jeżeli Twój zespół potrzebuje wsparcia w działaniach na niebieskiej platformie dla profesjonalistów, to zapraszamy na warsztaty LinkedIn.

Jesteśmy praktykami. Nie robimy szkoleń tylko warsztaty, które uczestnicy oceniają na 9.2 w 10-stopniowej skali. Przeprowadzamy ok. 100 zamkniętych warsztatów rocznie, dbając o ich jakość, merytorykę i zaangażowanie uczestników. Odezwij się na hello@sharebee.pl 

Wybierz swój temat:

  • Profil firmowy na LinkedIn
  • Employee Advocacy
  • Social Selling
  • Treści – jak mówić, żeby nas słuchano
  • Boss Branding
  • Linkedin Sales Navigator
Sharebee
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu