LinkedinLocalVirtual
25 minut
Błędy w programie Employee Advocacy – Marcin Sokołowski
Programy Employee Advocacy to obszar, który w Sharebee mamy zgłębiony wzdłuż i wszerz. Prowadzimy je z naszymi klientami od lat i wiem, jakie błędy można popełnić – bo sami byliśmy w tym miejscu.
A jak wiadomo, dobrze jest się uczyć na błędach – najlepiej tych cudzych 😎 Tutaj garść wskazówek od Marcin Sokołowski:
- świadomie wybierz ownera programu i przygotuj się dobrze do startu (to ok. 3 mies.)
- liczą się cele różnych działów, wtedy zadbasz o różnorodne treści i większą widoczność, mogą być różne:
Zarząd – Boss Branding
Sprzedawcy – Social Selling
Marketing – brand awareness
HR = EB, przyciąganie talentów - Zasady programu – jasne, spisane, znane ambasadorom,
- Komunikacja programu w wielu kanałach,
Posty promocyjne i pisanie tylko o produktach czy dodawanie linków do ogłoszeń rekrutacyjnych nigdy się nie sprawdzi, ambasadorzy to nie słupy ogłoszeniowe.
- W trakcie rekrutacji zadbaj o komunikację benefitów, sprawdza się reguła niedostępności i zasada „will nie skill”, zaangażuj zarząd,
- Wspieraj pracowników w tworzeniu treści – tutaj sprawdza się oczywiście biblioteka treści i szkolenia LinkedIn – zapraszamy do Sharebee 😎
- I na koniec – nie pudruj rzeczywistości, wybierz dobry moment na start.
Platforma Sharebee wspiera zarządzanie programami ambasadorskimi. Umów bezpłatne demo i porozmawiajmy o tym, co możemy razem zrobić.
Posumowanie graficzne wystąpienia opracowała Sylwia Chmielewska (rysuję EVENTY).

Sylwia Chmielewska
Marketing Managerka w Sharebee