Przejdź do treści
LinkedIn
10 minut czytania

Jak Anna Lewandowska buduje swoją społeczność na LinkedIn?

Sharebee

Co i jak Anna Lewandowska pokaże nam na LinkedIn? W jaki sposób zbuduje biznesową sieć kontaktów?


17 lutego swój pierwszy post na LinkedIn opublikowała Anna Lewandowska. Celebrytka, żona najlepszego polskiego piłkarza, sportsmenka i bizneswoman (kolejność przypadkowa). Na LinkedIn najprawdopodobniej pokaże nam tę ostatnią twarz, osoby związanej z 6 biznesami, z których większość oparta jest na marce osobistej.

LinkedIn to serwis biznesowy. Do prowadzenia aktywnego profilu potrzebny jest pomysł, strategia i konsekwencja. Czy Anna Lewandowska znajdzie czas na systematyczne publikowanie treści, dzielenie się swoimi insight`ami i wchodzenie w dyskusję z obserwatorami?

Dlaczego tak późno?

Anna Lewandowska swoje biznesy prowadzi z powodzeniem od lat. Schowana niekiedy za ogromnymi sukcesami sportowymi swojego męża, konsekwentnie robi swoje. Wszystkie biznesy, w których prowadzenie jest zaangażowana, opierają się na solidnej marce osobistej. W nazwie każdego znajdziemy cząstkę Ani Lewandowskiej. W swoim pierwszym powitalnym poście autorka punktuje swoje działalności:

“✔️ Foods by Ann – to marka zdrowej żywności, z ponad 50 produktami w portfolio, takimi jak kremy czekoladowe, zdrowe przekąski (batony, musy owocowe, owsianki) a także wody i napoje. Wszystkie produkty marki Foods by Ann można kupić online, a także stacjonarnie m.in. w sklepach Rossman, Empik, Auchan.

✔️ Levann – to marka komplementarna dla naszych produktów z segmentu spożywczego. Oferuje suplementy diety, które są elementem holistycznego podejścia do życia i pozwalają kompleksowo zadbać o zdrowie naszych klientów.

✔️ Healthy Center by Ann – warszawskie centrum dietetyczno-treningowe. Zatrudniamy tam kilkunastu najlepszych specjalistów z zakresu dietetyki, treningu personalnego i mentalnego, a także medycyny sportowej.

✔️ Diet & Training by Ann – pierwsza w Polsce kompleksowa aplikacja wspomagająca zdrowy styl życia. Z aplikacji korzysta już ponad 3 mln użytkowników.

✔️ Phlov by Anna Lewandowska – marka naturalnych, wegańskich kosmetyków założona przeze mnie w październiku 2019 roku. Oferta marki obejmuje ponad 30 kosmetyków do twarzy i ciała, a także perfumy. Produkty Phlov zdobyły już 5 prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Love Cosmetics Award 2020.

✔️ SuperMenu by Anna Lewandowska – jeden z wiodących cateringów dietetycznych w Polsce. Jako pierwszy w kraju wyeliminował ze wszystkich swoich diet biały cukier, pszenicę i surowe mleko. Uprawia ekologiczne zioła i warzywa we własnych szklarniach; dostarcza diety w 14 wariantach do blisko 2500 miejscowości. SuperMenu otrzymało tytuł Zdrowej Marki Roku 2020.”

Celebrytka i bizneswoman swoją markę osobistą budowała przede wszystkim na Instagramie. To tam Anna Lewandowska zgromadziła prawie 4 miliony obserwatorów! Na Tik Toku, który dostał niechcianą łatkę mediów dla nastolatków ma prawie 2 miliony obserwujących.

Czy te liczby da się powtórzyć na LinkedIn? Z pewnością tak. W Polsce mamy już 4,7 mln kont na LinkedIn. Dla wielu użytkowników Anna Lewandowska może być sportową motywacją, biznesową inspiracją, wzorem multitaskingu czy twarzą z ekranu.

Anna Lewandowska na LinkedIn: zmienna strategia na start

Anna Lewandowska miała zaskakująco dobry start na LinkedIn. Jej obecność na portalu wzbudziła ogromne zainteresowanie sympatyków z różnych branż. Poskutkowało to szerokim zasięgiem pierwszego postu oraz wideo.

Pierwszego dnia na skrzynce Anny Lewandowskiej wylądowały tysiące zaproszeń do sieci kontaktów. Lewandowska najpierw przyjmowała większość z nich, ku uciesze użytkowników. Jednak po niecałej dobie okazało się, że w jej sieci jest tylko 8 kontaktów natomiast liczba obserwujących to prawie 10 tysięcy.

W kolejnej dobie, w środku weekendu, kiedy na LinkedIn zwykle dzieje się mniej, profil Anny Lewandowskiej zniknął z radarów. Nie było śladu po postach ani profilu jako takim. Na szczęście w kolejnym dniu wszystko wróciło do “normy”.

 

Jak będzie wyglądała przyszłość?

Lewandowska jest niezwykle motywującą, angażującą i przedsiębiorczą kobietą. Pociąga tłumy za swoim nazwiskiem. Na LinkedIn jest jeszcze dużo miejsca dla kobiet, które mogą inspirować inne kobiety, pracujących matek, przedsiębiorczyń, prowadzących kilka biznesów jednocześnie.

Na razie sieć kontaktów Ani Lewandowskiej na LinkedIn buduje się szybko. Równie szybko zwiększają się reakcje i komentarze pod pierwszym postem. Po zaledwie 4 godzinach pod pierwszą publikacją było prawie 2500 reakcji i 370 komentarzy.

22 lutego po 5 dniach od publikacji post ma ponad 8000 reakcji i 1000 komentarzy.

Kolejny post, w formie wideo, zdobył prawie 1000 reakcji i 71 komentarzy.

Kto będzie następny?

Czy inne bizneswoman z mainstreamu wykonają ten sam ruch, co Anna Lewandowska? Kto będzie następny? Co to oznacza dla społeczności LinkedIn?

Zostań Czytelnikiem newsletteru #ShowMeTheHoney. Jedna wiadomość miesięcznie, przedpremierowe treści, nowości LinkedIn, protipy do wykorzystania, zapis na webinary.

Sharebee
Tagi: LinkedIn
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu