Przejdź do treści
Content
3 minuty czytania

Jak tworzyć ponadczasowy content?

Marcin Sokołowski
CEO Sharebee

Zapewne produkujesz dużo contentu, który jest reakcją na gorące tematy i wydarzenia w ciągu roku. Treści te szybko się dezaktualizują i trzeba przygotować kolejne. Przeczytaj, jak sprawić, by content żył dłużej.


Reakcje na gorące tematy, trendy, opinie, wydarzenia, debaty branżowe, wprowadzenie produktu na rynek – słowem określone wydarzenia w ciągu roku. Podobne treści to chleb powszedni każdego marketera. Jest w nich jeden, dość spory minus – szybko się dezaktualizują i trzeba przygotować kolejne. A to wymaga czasu, wysiłku i w końcowym rozrachunku jest również kosztowne. Treści w social mediach żyją krótko, ale – jak twierdzi ekspertka LinkedIn, Jane Flamin – wcale nie musi tak być.

Co zatem zrobić by content, nad którym tak ciężko pracujemy żył dłużej? Oto kilka podpowiedzi.

Treści „wiecznie zielone” [ang. evergreen]:

Skupiają się na problemach

Propozycje i produkty firmy, segmenty odbiorców, do których są kierowane, potrzeby i priorytety ludzi z tych grup odbiorców, to elementy relatywnie stałe na przestrzeni kilku lat. Zatem odpowiadając na potrzeby i problemy, które rozwiązuje nasza usługa czy produkt, sprawiamy, że przygotowywane przez nas treści stają się ciągle aktualne. Tak przygotowany content może wciąż przedstawiać ludziom rozwiązania Twojej marki, zwiększać popyt na nie i generować wskazówki, jeszcze długo po tym, jak zostanie wyprodukowana po raz pierwszy.

Mają autorytet

  1. Zatem warto pisać zdecydowanie i wyraźnie określając swoje stanowisko. Nie obawiać się zagłębić w temat i napisać o nim szeroko. Według badań BuzzSumo (2017), długoformatowe wpisy na blogu o objętości 2.000 słów lub dłuższe, generują znacznie więcej reakcji czy udostępnień niż krótsze wpisy. Wniosek jest taki, że dobrej jakości, dłuższe treści, bardziej angażują odbiorcę. Publiczność dzieli się nimi organicznie nawet wtedy, gdy marketerzy przestają je aktywnie promować.

Mają „antystarzeniowe” działanie

  1. To nie pomysły w treści sprawiają, że content się dezaktualizuje. Sprawiają to wrażliwe na czas detale. Aby tworzyć treści, które będą „evergreenami”, warto wyrobić w sobie nawyk usuwania z niej szczegółów wskazujących na okoliczność – czas i miejsce jej powstania. Jeśli na przykład filmujesz wywiady z wpływowymi osobami podczas wydarzenia branżowego, staraj się unikać zbyt wielu pytań, które odnoszą się konkretnie do tego wydarzenia. Jeśli tworzysz post, aby podsumować kluczowe spostrzeżenia lub wnioski z wydarzenia, spróbuj zorganizować go wokół samych spostrzeżeń, a nie listy różnych sesji, w których brałeś udział.

Powracają jak wiosna

Analizuj swojego bloga, może okazać się, że treści, które stworzyłeś na określone wydarzenie, wciąż generują ruch na długo po tym, jak ono się zakończyło. Świetnym przykładem są posty, które liderzy contentu tworzą na początku roku kalendarzowego, z przewidywaniami na następne 12 miesięcy. Jeśli odbiorcy nadal znajdują cenne informacje w tych zarchiwizowanych tekstach, to jest to sygnał, aby dać im wiecznie zielony start. Wróć do poprzednich informacji, zaktualizuj wrażliwe na czas szczegóły i daj im nowe życie.

Mają „wiecznie zielony” plan mediowy

Strategia zakupu mediów może maksymalizować wartość „evergreenowych” treści poprzez długoterminowy zakup, po niższych kosztach. Jeśli skierowałeś odpowiednią grupę odbiorców na kawałek ponadczasowej treści sponsorowanej, możesz sobie pozwolić na niskie stawki, pozostawienie kampanii w tle i dotarcie do odbiorców przez dłuższy okres, płacąc jednocześnie mniej.


Co ciekawe ekspertka LinkedIn podaje, że dane z platformy wykazują, że zarówno dotarcie do odbiorców, jak i liczba kliknięć, pozostają stosunkowo wysokie w okresie wakacji, kiedy zazwyczaj marketerzy wstrzymują większość działań w social mediach, ze względu na niższe zaangażowanie. Okresy niższej aktywności konkurencji, mogą być zatem szansą większej widoczności dla naszych treści. Dlatego warto rozważyć prowadzenie działań promujących ponadczasowe treści, również w czasie ogólnie niższej aktywności danej społeczności.

źródło: https://business.linkedin.com/en-uk/marketing-solutions/blog/posts/SMQ-magazine/2020/Always-On-How-to-Embrace-Evergreen-Content

Marcin Sokołowski
CEO Sharebee
Tagi: Content
Udostępnij:




Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu