Przejdź do treści

Udany onboarding ambasadorów marki – Mateusz Jabłonowski

Sylwia Chmielewska
Marketing Managerka w Sharebee

Jak przeprowadzić udany onboarding ambasadorów marki?

Najlepiej skorzystać ze wskazówek Mateusza Jabłonowskiego, który jest współautorem naszej książki „Employee Advocacy”, a na #LinkedinLocalVirtual przeprowadził nas przez beengo o starcie programu ambasadorskiego.

Można je podzielić na pięć głównych obszarów:

  • Wiedza i szkolenia: personal branding, podstawy social media i algorytmy LinkedIn – bez tego nawet najlepszy ambasador może opóźnić publikację bo… nie będzie wiedział, od czego zacząć. Po warsztaty LinkedIn śmiało uderzaj do Sharebee. 
  • Profile na LinkedIn i materiały: aktualizacja profili, biblioteka zdjęć, spójne wytyczne brandingowe oraz prosta polityka social media (np. inspirująca lista wskazówek Starbucks z 2013 roku).
  • Wsparcie operacyjne: wewnętrzny kanał komunikacji, plan reagowania na hejt, dostęp do content library i przykładowych postów – to wszystko redukuje barierę wejścia dla nowych ambasadorów. 
  • Plan i ciągłość: harmonogram spotkań, newsletter, kolejne szkolenia – tym sygnałem pokazujemy, że program Employee Advocacy to naprawdę maraton, nie sprint.
  • Integracja i motywacja: welcome pack, proste gadżety lub książka, które będą nam przypominać o roli ambasadora i motywować do kolejnych działań. Na pewno sprawdzą się też bluzy od MerchUp.

Onboarding ambasadorów decyduje o długości i sile ich motywacji, zaangażowaniu oraz kreatywności w tworzeniu treści.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w rozpoczęciu, czy też zarządzanie istniejącym programem Employee Advocacy, to umów bezpłatne demo platformy Sharebee. Porozmawiajmy o najlepszym scenariuszu dla Twojej organizacji!

Posumowanie graficzne wystąpienia opracowała Sylwia Chmielewska (rysuję EVENTY).

Mateusz_Jabłonowski_Onboarding ambasadorów marki Employee Advocacy_LinkedinLocalVirtual by Sharebee_grafika Sylwia Chmielewska

  

Sylwia Chmielewska
Marketing Managerka w Sharebee
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu