Szymon Negacz pokazuje narzędzia, które pomogą twoim pracownikom w procesie marketingu i sprzedaży. Jak skrócić czas pracy? Jak korzystać z narzędzi, aby zmaksymalizować efekty dla twojej firmy?
Podstawowe narzędzia dla marketingu i sprzedaży
Po czym rozpoznać, że masz system CRM?
Jeśli jesteście w stanie odpowiedzieć sobie na pytania:
- ile dni trwa proces sprzedaży?
- jaką ma skuteczność?
- ile tracicie sprzedaży na poszczególnych etapach lejka?
Jeżeli jesteście w stanie zobaczyć szanse sprzedaży związane, z każdą osobą, z którą kiedykolwiek rozmawialiście - macie system CRM. Jeżeli jesteście w stanie zobaczyć wszystkie szanse sprzedaży na poszczególnych etapach, oraz wartość poszczególnych etapów - macie CRM.
Co daje nam Marketing Automation?
Marketing Automation pozwala zobaczyć historię każdego klienta, który krąży wokół twojej firmy. Kiedy wszedł na stronę www? Czy umówił konsultację? Czy subskrybuje podcast? Jednocześnie widzimy w nim nasze działania - wysłane maile z podziękowaniami, podcast greeting (w tym to, czy dana osoba otworzyła te maile) i na jakim etapie z klientem jesteśmy.
Możemy zautomatyzować w nim wiadomości wysyłane do klientów - sprawdzając, w którym miejscu lejka się znajduje. Jeśli był na webinarze, zaproponujemy mu subskrypcje podcastu, jeśli już widział podcast to podziękujemy mu za udział, a po jakimś czasie zapytamy go jak podoba mu się podcast, sprawdzimy czy kupił u nas szkolenie, a jeśli nie kupił to zaproponujemy mu szkolenie, które może go zainteresować. Po odczekaniu sprawdzimy czy zamówił bezpłatną konsultację, jeśli nie to poinformujemy go, że może u was taką zamówić.
Tego typu reguła marketing automation jest niesamowicie wartościowa dla waszej organizacji, dlatego że każdą osobę w środku lejka, która pojawi się w waszym marketingu potraktuje indywidualnie. Przywita ją, jeśli już oglądała to nie będzie jej męczyła, jeśli coś subskrybuje to też da jej spokój, jak kupuje już od nas szkolenia, to nie będziemy jej wysyłać o nich informacji. To jest niesamowita oznaka szacunku dla klienta, który wokół waszej firmy krąży - jednocześnie w taki sposób, żeby zachować zwrot inwestycji w wasz marketing tak, aby było to sensowne.
Interesuje cię ta tematyka?
8 zaawansowanych narzędzi dla marketingu i sprzedaży
1. Albacross
Narzędzie pozwala na zobaczenie dokładnie jakie firmy odwiedzały nasza stronę internetową. Na temat każdej z tych firm wiemy dokładnie: kiedy nas odwiedzała, ile czasu to trwało, ile razy nas odwiedzała oraz z jakich źródeł do nas trafiła. Dzięki tym informacją możemy skontaktować się z klientem, który czegoś szukał, ale jeszcze sam się nie zgłosił. W trakcie procesu sprzedaży możemy patrzeć czy klient wraca na naszą stronę. Na podstawie tych danych w procesie marketingu można wyłonić najbardziej aktywnych i kwalifikowanych klientów takich, na których mi najbardziej zależy zostanie uwzględnionych w kampanii account based marketingowej - specjalnie do nich zrobi się marketingowe działanie np.: kupno reklamy na LinkedIn, która wyświetli się tylko dyrektorom pracującym w tych 10 firmach.
2. Snow.io
Narzędzie, które świetnie wspiera Albacrossa. Pozwala nam wejść na stronę firmy i wyszukać adresy mailowe pracowników, którzy są wpięci na LinkedIn. do wyświetlonych adresów mogę dodać filtr wyszukiwania, aby zobaczyć osoby z konkretnego stanowiska.
3. Crystal
Narzędzie pozwala analizować osobowość waszych potencjalnych klientów jak i członków waszych zespołów przez ich profile na LinkedIn. Podpowiada w jaki sposób rozmawiać z daną osobą. Do czego zmierzać w rozmowie? Czego unikać?
4. Woodpecker
Przez pandemie działania prospectingowe straciły na skuteczności niesamowicie, liczba działań wzrosła ponad dwukrotnie, a skuteczność tych działań spadła ponad dwukrotnie. Dla większości firm wysłanie jednego maila Woodpecker pozwala automatyzować kampanie prospectingową i prowadzić account based marketing. Łącząc się z naszą skrzynką mailową jesteśmy w stanie ustawić zadania np.:
- wyślij email
- zaczekaj pare dni
- wyślij kolejny email
- przypomnij mi, żebym napisał do tej osoby na LinkedIn
5. Vidyard
Umożliwia nagranie spersonalizowanej wideo wiadomości prospectingowej dla swojego klienta. Możemy zrobić video z prezentacją oferty, albo odnieść się do strony klienta "cześć, ostatnio widziałem twoją stronę tutaj i tutaj zauważyłem coś takiego...". Wyróżnia nas to z wszystkich maili, które kient otrzymuje - jestem osobą, która ma głos, ma twarz, a nie kolejną wiadomością na skrzynce.
6. SurferSEO
Narzędzie, które za pomocą database copywritingu bada wyniki, które są najwyżej w Google i podpowiada jak napisać tekst aby pozyskać pierwsze miejsce. Pomaga pisać teksty nie tylko takie, które spodobają się nie tylko ludziom, ale też algorytmom wyszukiwarek.
7. Zapier
Pozwala łączyć ze sobą różne narzędzia. Możemy ustawić, że akcja wykonana w jednym narzędziu spowoduje wykonanie akcji w innym narzędziu. W praktyce może to wyglądać np.: jeśli ktoś wypełnił formularz z zapytaniem, to automatycznie wyśle mu smsa z podziękowaniem, a następnie wpisze te informacje do tabeli.
8. Sellizer
Zbiera informacje o wysłanych ofertach. Pozwala nam dowiedzieć się między innymi: kiedy ktoś otworzył naszą ofertę, ile czasu ją przeglądał, ile razy ją otwierał, którą stronę oglądał najdłużej? To są bardzo cenne informacje, czasami zdarza się, że klient nie przeczytał bardzo ważnej strony w ofercie, możemy mu o niej opowiedzieć i zadbać o to, żeby na pewno ta informacja do niego dotarła.