Social Selling

„You network is your networth”, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o Social Selling, ale bałeś się zapytać.

Na czym polega Social Selling?

Istota Social Selling polega na tym, że zamiast marek mówiących językiem marketingu, komunikujemy się z grupą docelową poprzez żywych, prawdziwych, naturalnych ludzi. Ekspertów, którzy chcą pomóc i dostarczyć komunikat, dający odbiorcy konkretną wartość a nie promocję, która ma coś sprzedać. Kluczowym staje się więc jakość i dystrybucja “contentu”, które ambasadorzy Twojej firmy komunikują grupie docelowej. 

Podejście „Always be Closing” zamieniamy na „Always be Helping”. W takim modelu możesz osiągnąć różne cele. Generować leady i zdobywać nowych klientów, budować określony wizerunek firmy, osiągać duże zasięgi, relatywnie tanio docierając do segmentów potencjalnych klientów, partnerów, influencerów.

Image

We’ve got thousands of salespeople in the field, and when you include their personal networks on LinkedIn, we can touch over 5 million people. That’s a much wider audience than marketing could reach directly on its own

Phil Lurie, Vice President of Sales Technology, SAP

Co jest niezbędne żeby zacząć Social Selling w średniej i dużej firmie?

Social Media to jeden z kanałów komunikacji więc jeśli odrobiłeś prace domową i zdefiniowałeś dla swojej firmy segmentacje, value proposition, kanały sprzedaży i komunikacje, jednym słowem strategie marketingową to masz solidny fundament by zacząć działać. Naszym zdaniem potrzebujesz minimum 4 elementów by być skutecznym w Social Selling.

1

Content

Content, który angażuje, daje wartość potencjalnemu klientowi, buduje wizerunek zaufanego doradcy, sprzedaje.
2

Platforma

Łączy sprzedaż z marketingiem, dostawcę contentu z jego dystrybutorami. Pozwala osiągać zasięgi grupy docelowej niedostępne w profilach firmowych.
3

Ludzie

Siła napędową dystrybucji contentu firmowego. Łańcuch geometryczny połączeń w SM = boost rezultatów leadowych.
4

Zaangażowanie

Socia Selling to proces a nie jednorazowa akcja sprzedażowa. Dla tych, którzy znajdą właściwą formułę czeka garnek ze złotem.

Statystyczny CEO ma na LinkedIn 930 kontaktów

Image

Czy Social Selling jest tylko dla firm B2B czy dla B2C też?

W sieciach społecznościowych są obecni Twoi aktualni i potencjalni klienci bez względu na to czy działasz w obszarze B2B czy B2C. Model sprzedaży (pośredni lub bezpośredni) również nie jest determinantem ponieważ Social Selling doskonale sprawdza się w obu przypadkach. To od Ciebie i strategii Twojej firmy zależy czy zdecydujesz się do nich docierać wykorzystując potencjał tkwiący w połączeniach  sieci społecznościowych Twoich pracowników. Kwestią zasadniczą determinującą powodzenie jest segmentacja i dobranie odpowiedniej platformy Social Media do grupy docelowej, zaplanowanie adekwatnego contentu, dobranie influencderów i zaplanowanie kampanii.

Zasada 90-9-1

Pokazuje zaangażowanie użytkowników na platformach społecznościowych.

90% użytkowników jest biernych i tylko czyta

9% Tworzy i udostępnia nieregularnie treści

1% Generuje regularnie wysokiej jakości treści

Wniosek: Przejście z grupy 90% do 9% nie wymaga dużego wysiłku a sprawia, że zaczynasz aktywnie wpływać na znaczącą część populacji w której są Twoi obecni i potencjalni klienci.

Image

Nie czekaj i sprawdź jaki potencjał kryją Twoi pracownicy