Przejdź do treści
LinkedIn
20 minut

Algorytm LinkedIn – zmiany zapowiadane na 2024

Sharebee
Algorytm LinkedIn 2024 Sharebee Bartek Ziemiański
Zmiany w algorytmie LinkedIn to temat, który zawsze przyciąga uwagę. Wiele osób chciałoby mieć wgląd do wnętrza platformy, tak aby rozgryźć mechanizm jej działania.

Dlatego warto bacznie obserwować nie tylko efekty własnych publikacji, ale również komunikację z oficjalnych kanałów LinkedIna. W naszym teamie osobą trzymającą rękę na pulsie jest Bartek Ziemiański, doświadczony ekspert i trener realizujący warsztaty LinkedIn dla klientów, którzy prowadzą z naszą pomocą programy Employee AdvocacySocial Selling.

Czego dowiesz się z tego artykułu:

Jakie zmiany zapowiedziano w algorytmie LinkedIn?


LinkedIn zapowiedział właśnie zmianę swojego algorytmu, robi to aby promować pasujące do niego starsze publikacje, za pomocą nowej funkcji „sugerowanie postów” oraz zachęcić nowych twórców do publikowania na platformie.

Według przedstawicieli portalu, dotarcie do niszowych odbiorców za pomocą wysokiej jakości treści jest ważniejsze niż szeroki zasięg lub tzw. Vanity Metrics. 

Twórcy powinni skupić się na dostarczaniu unikalnej wartości i własnych spostrzeżeń ze swojej specjalizacji, zwłaszcza poprzez długie, dogłębne treści i używać takich formatów, które to wspierają.

Jakie treści publikować, by wykorzystać te zmiany?


Ponieważ priorytetem mają być wartościowe, a nie zasięgowe publikacje, celem tej zmiany jest aktywne dopasowanie proponowanych treści w oparciu o nasze zainteresowania, wyrażane przez reakcje na sugerowane posty i artykuły, a nie tylko wyświetlanie najnowszych postów, które widzimy obecnie na stronie głównej.

Co to wszystko oznacza dla Ciebie, jeśli tworzenie treści jest częścią Twojej strategii działań na LinkedIn?
 

 

Jeśli do tej pory koncentrowałe(a)ś się na krótkich, częstych publikacjach, rozważ dodanie do tworzonych treści również tych unikalnych, wysokiej jakości, pogłębionych doświadczeniem.

Treści eksperckie do tej pory nie zdobywały zasięgów, ale będą proponowane użytkownikom znacznie dłużej, jeżeli zostaną ocenione jako wartościowe.

Sprawdzą się tutaj:

  • rozbudowane case study,
  • dzielenie się praktycznym doświadczeniem,
  • eksperckie omówienie nowinek i zmian branżowych,
  • pogłębione wpisy dotyczące Twoje specjalizacji.

Warto nie tylko zaktualizować swoją strategię contentową związaną z obecnością na LinkedIn, ale również ustawienia z poziomu profilu osobistego, gdzie w sekcji O mnie wybiera się kluczową branżę.

Istotne jest również zaktualizowanie umiejętności, tak aby wspomóc algorytm przy analizowaniu Twoich kluczowych obszarów działalności.

Jaki format publikacji na LinkedIn najlepiej wybrać?


Długie formaty treści oparte na wiedzy mają stać się głównym składnikiem strony głównej poprzez sugerowane posty i artykuły z biuletynów. Warto już teraz zacząć publikować dłuższe posty, a także artykuły lub wystartować z biuletynami, które dostaną dostęp do niektórych z narzędzi, jakie mają aplikacje do obsługi newsletterów!

Przypominamy, że każdy użytkownik i strona firmowa na LinkedIn może założyć aż 5 biuletynów. Ponieważ LinkedIn w marcu zlikwiduje Tryb Twórcy będą one dostępne dla każdego.

Działaj w oparciu o dane

Przeglądaj analizy, aby zobaczyć, na jakie treści rezonują odbiorcy i z jakich grup. Niechaj dane kierują twoją strategią publikacji, nie skupiaj się tylko na zasięgach.

Sprawdzaj dzięki jakim treściom rośnie liczba odwiedzin i obserwujących Twój profil.

Mamy nadzieję, chociaż tego nie zapowiedziano, że LinkedIn dostarczy dane ile osób subskrybuje nasze profile przez 🔔oraz, które z naszych publikacji są zapisywane

Podsumowując:

🟡Skoncentruj się na dostarczaniu wartościowych i spójnych tematycznie treści.
🟡Publikuj również dłuższe publikacje, które dostarczają wiedzy i edukacji.
🟡Mniej może znaczyć więcej – przedkładaj jakość nad ilość.
🟡Zaangażuj się w niszowe społeczności zawodowe.
🟡Wystartuj ze swoim biuletynem.

Czekaj na nową zmianę algorytmu na LinkedIn 😉

Wszystko się zmienia, zasięgi rosną i spadają ale jedno się nie zmieni:
Jeśli nadal będziesz dostarczać WARTOŚĆ, Twoi odbiorcy i tak Cię znajdą.

Bartek opowiadał o tym pod koniec ubiegłego roku, podczas konferencji #LinkedInLocalVirtual.

W artykule możesz przeczytać podsumowanie, a nagranie zostawiamy tutaj:

A jeżeli potrzebujesz wsparcia w działaniach swoich, czy też swojego zespołu na LinkedIn, to odezwij się do nas, porozmawiajmy o warsztatach. Pisz na adres hello@sharebee.pl

Sharebee
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu