Profil firmowy na LinkedIn. Co można i warto mierzyć?

Prowadzisz profil firmowy na LinkedIn? Rozkręcasz go? Chcesz stworzyć społeczność na LinkedIn wokół marki? Odpowiedz sobie najpierw na kilka ważnych pytań związanych z celem, misją i wizją, a później sprawdź, jakie parametry możesz mierzyć na profilu firmowym.
Ewaluacja działań marketingowych powinna być ich nieodłączną częścią, choć, dobrze wiemy, że nie zawsze tak jest…
Profil firmowy na LinkedIn to nie tylko miejsce PRowych informacji, suchych faktów i postów polubionych przez 3 pracowników. Profil firmowy na LinkedIn to może być miejsce, w którym:
- tworzysz społeczność;
- budujesz zaangażowanie;
- edukujesz;
- opiekujesz klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej;
- informujesz o nowościach;
- zachęcasz do skorzystania z promocji;
- udostępniasz możliwość kontaktu w dogodnym formacje;
- pokazujesz sukcesy, procesy, firmę zza kulis.
Jaki cel ma Twój profil firmowy?
Zanim zaczniesz cokolwiek mierzyć zastanów się jaki jest Twój cel. Po co Twoja firma jest na LinkedIn? Co chcesz przez to osiągnąć?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci wybrać takie wskaźniki, które doprowadzą do realizacji założonego celu
UWAGA!
Cel prowadzenia profilu firmowego może zmieniać się w czasie. Pamiętaj o dopasowaniu komunikacji, języka i wskaźników, które mierzysz.
Proponowane cele prowadzenia profilu firmowego na LinkedIn:
- Dotarcie do nowej grupy odbiorców;
- Dobry PR;
- Promocja nowego produktu/usługi;
- Pozyskanie leadów sprzedażowych;
- Przejścia na stronę WWW/landing page;
- Zwiększenie widoczności, itp.
Chcesz wiedzieć jak skutecznie prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Mamy dla Ciebie cztery gotowe strategie ➡️ https://sharebee.pl/baza-wiedzy/blog/jak-skutecznie-prowadzic-strone-firmowa-na-linkedin-4-gotowe-strategie-dla-company-page/
Co można mierzyć na profilu firmowym?
Cele postawione? Czas na realizacje i ewaluację. Podsumowanie i sprawdzenie wyników powinno wejść Ci w krew. Takie działanie motywuje do dalszej pracy, potwierdza lub zaprzecza postawionym tezom, daje możliwość zmiany lub edycji strategii działania.
Nie zostawiaj mierzenia wskaźników na ostatnią chwilę. Mierz ciągle, systematycznie. Raport raz w miesiącu to za mało.
Profil firmowy na LinkedIn daje wiele możliwości mierzenia. Wyjść należy zawsze od celu. Zastanów się, co chcesz osiągnąć, jak to zrobisz, a na końcu, jakie wskaźniki będą Ci potrzebne do zmierzenia czy cel został osiągnięty.
Jesteś administratorem strony firmowej? Po wejściu na jej stronę główką w menu bocznym po prawej stronie masz uproszczoną wersję analityki profilu. Zobaczysz tam dane z ostatnich 30 dni.
Wypunktowane są liczby:
- pojawień w wynikach wyszukiwania;
- unikalnych odwiedzających;
- nowych obserwujących;
- wyświetleń publikacji;
- kliknięć w przycisk niestandardowy (przejście na stronę/formularz);
- nowych potencjalnych Klientów.
Większość z tych liczb jest klikalna – możesz przejść i zobaczyć szczegółowe dane.
Zaś w menu bocznym po lewej stronie znajdziesz liczbę obserwujących (aktywny link). Jeśli tworzysz biuletyn LinkedIn w tej sekcji znajdziesz też informację o tym ilu ma subskrybentów.
Sekcja Analityka na profilu firmowym
To tam znajdziesz najwięcej danych, które możesz monitorować. Pamiętaj o wybraniu tych wskaźników, które pomogą w realizacji celu.
Przechodząc do sekcji “Analityka” na profilu firmowym znajdziesz dane dotyczące:
Odwiedzający
- Wyświetlenia strony
- Unikalni odwiedzający
- Kliknięcia przycisku niestandardowego
- Desctop/mobile
- Dane demograficzne
- Funkcja
- Branża
- Wielkość firmy
- Lokalizacja
- Poziom w hierarchii
Obserwujący
- Liczba obserwujących
- Nowi obserwujący z ostatnich 29 dni
- Dane o obserwujących
- Ruch organiczny czy płatne kampanie
- Dane demograficzne obserwujących
- Lista wszystkich obserwujących + miesiąc dołączenia do grona obserwujących profil firmowy
Potencjalni klienci
- Dane powiązane z wykorzystaniem przycisku niestandardowego, formularzy, pozyskane ze strony głównej i strony produktu
- Możliwość wyeksportowania do Excela
Treść
- Skondensowane statystyki dotyczące publikacji
- Możliwość wyeksportowania do Excela
Konkurencja
- Dodaj max 9 profilów firmowych konkurencji
- Obserwuj liczbę obserwujących i nowych obserwujących, żeby zobaczyć w jakim tempie rośnie ich sieć obserwujących
- Porównuj liczbę publikacji i sumę interakcji pod nimi
- Przeglądaj popularne publikacje konkurencji z ostatnich 30 dni
Employee Advocacy
- Dane dotyczące rekomendowanych pracownikom treści
Co możesz mierzyć w publikacjach na profilu firmowym?
Tworzenie contentu na profilu formowym to fundament do skutecznego działania, dotarcia no nowych i stałych odbiorców, komunikacji z potencjalną grupą docelową.
Publikacje na LinkedIn mają całkiem rozbudowaną analitykę. Te na profilu firmowym także!
Co możesz mierzyć przy publikacjach na profilu firmowym?
Reakcje
- Kto zostawił reakcję pod Twoją publikacją i jaka to była reakcja
- UWAGA! Forma reakcji nie ma żadnego wpływu na zasięg. Reakcje dla algorytmu Linkedina “ważą” tyle samo
Współczynnik reakcji
- Zainteresowanie / wyświetlenia
- Głosujący w ankiecie
- Liczba osób, które zagłosowały w ankiecie
Komentarze
- Dyskusje na LinkedIn są najbardziej pożądane. Twórz publikacje tak, by zbierały ich jak najwięcej
Udostępnienia
- Ile razy Twoja treść dostała udostępniona (z nadpisaniem treści i bez)
Wyświetlenia organiczne
- Liczba osób, które zobaczyły Twój post (wliczone są tutaj ponowne wyświetlenia publikacji)
Unikalne wyświetlenia
- Liczba unikalnych użytkowników (UU), którzy zobaczyli Twój post
Kliknięcia
- Liczba osób, które kliknęły w zdjęcie, grafikę lub dokument w poście
Wskaźnik klikalności
- Kliknięcia / wyświetlenia
Zainteresowanie
- Kliknięcia + Komentarze + Reakcje + Udostępnienia
Współczynnik zainteresowania
Klikając w „Reakcje”, „Komentarze”, „Udostępnienia” możesz zobaczyć bardziej szczegółowe dane o użytkownikach, którzy zostawili ślad pod Twoim postem.
W tym widoku sprawdzisz:
- Najpopularniejsze stanowiska, branże i lokalizacje osób, które zostawiły ślad pod Twoim postem
- Liczbę reakcji w podziale na poszczególne znaczniki/emotikony
- Szczegółowe informacje o osobach, które zareagowały na Twoją publikację. Z poziomu analityki możesz przejść na profil prywatny osoby, która zareagowała, skomentowała lub udostępniła publikację
