Przejdź do treści
LinkedinLocalVirtual
10 minut czytania

Szymon Negacz: 10 narzędzi, które wystrzelą Twoją sprzedaż i marketing w przyszłość

@developers
Content Manager
Szymon Negacz pokazuje narzędzia, które pomogą twoim pracownikom w procesie marketingu i sprzedaży. Jak skrócić czas pracy? Jak korzystać z narzędzi, aby zmaksymalizować efekty dla twojej firmy?

Podstawowe narzędzia dla marketingu i sprzedaży

Jeśli jesteście w stanie odpowiedzieć sobie na pytania:

  • ile dni trwa proces sprzedaży?
  • jaką ma skuteczność?
  • ile tracicie sprzedaży na poszczególnych etapach lejka?

Co daje nam Marketing Automation?

Marketing Automation pozwala zobaczyć historię każdego klienta, który krąży wokół twojej firmy. Kiedy wszedł na stronę www? Czy umówił konsultację? Czy subskrybuje podcast? Jednocześnie widzimy w nim nasze działania – wysłane maile z podziękowaniami, podcast greeting (w tym to, czy dana osoba otworzyła te maile) i na jakim etapie z klientem jesteśmy.

Możemy zautomatyzować w nim wiadomości wysyłane do klientów – sprawdzając, w którym miejscu lejka się znajduje. Jeśli był na webinarze, zaproponujemy mu subskrypcje podcastu, jeśli już widział podcast to podziękujemy mu za udział, a po jakimś czasie zapytamy go jak podoba mu się podcast, sprawdzimy czy kupił u nas szkolenie, a jeśli nie kupił to zaproponujemy mu szkolenie, które może go zainteresować. Po odczekaniu sprawdzimy czy zamówił bezpłatną konsultację, jeśli nie to poinformujemy go, że może u was taką zamówić.

Tego typu reguła marketing automation jest niesamowicie wartościowa dla waszej organizacji, dlatego że każdą osobę w środku lejka, która pojawi się w waszym marketingu potraktuje indywidualnie. Przywita ją, jeśli już oglądała to nie będzie jej męczyła, jeśli coś subskrybuje to też da jej spokój, jak kupuje już od nas szkolenia, to nie będziemy jej wysyłać o nich informacji. To jest niesamowita oznaka szacunku dla klienta, który wokół waszej firmy krąży – jednocześnie w taki sposób, żeby zachować zwrot inwestycji w wasz marketing tak, aby było to sensowne.

Interesuje cię ta tematyka?
Na czym polega Social Selling

8 zaawansowanych narzędzi dla marketingu i sprzedaży

1. Albacross

Narzędzie pozwala na zobaczenie dokładnie jakie firmy odwiedzały nasza stronę internetową. Na temat każdej z tych firm wiemy dokładnie: kiedy nas odwiedzała, ile czasu to trwało, ile razy nas odwiedzała oraz z jakich źródeł do nas trafiła. Dzięki tym informacją możemy skontaktować się z klientem, który czegoś szukał, ale jeszcze sam się nie zgłosił. W trakcie procesu sprzedaży możemy patrzeć czy klient wraca na naszą stronę.

Na podstawie tych danych w procesie marketingu można wyłonić najbardziej aktywnych i kwalifikowanych klientów takich, na których mi najbardziej zależy zostanie uwzględnionych w kampanii account based marketingowej – specjalnie do nich zrobi się marketingowe działanie np.: kupno reklamy na LinkedIn, która wyświetli się tylko dyrektorom pracującym w tych 10 firmach.

@developers
Content Manager
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu