Wydarzenie LinkedIn Live – przewodnik z przykładami

Format wideo + kontakt ze społecznością = przepis na sukces na LinkedIn
Tworzenie i organizacja wydarzeń to jedna z funkcjonalności, która od dawna jest obecna na portalu dla profesjonalistów. Widzimy jednak, że na polskim rynku mało kto używa formatu LinkedIn Live.
Postanowiliśmy to zmienić i podczas wakacji 2025 zrealizować cykl spotkań #PokójBartka na naszej stronie firmowej. Nie dość, że możecie je obejrzeć, bo są zapisane na profilu, to jeszcze na bazie naszych doświadczeń przygotowaliśmy ten oto praktyczny przewodnik, który pomoże w odpaleniu własnego eventu.
Czym jest LinkedIn Live i jak działa
LinkedIn Live to format, który pozwala na transmitowanie wideo na żywo – jako profil osobisty lub strona firmowa. Żeby móc to jednak zrobić, warto wiedzieć, jakie są kryteria:
- Odpowiednia baza odbiorców – min. 150 obserwujących lub kontaktów,
- Przestrzeganie zasad Polityki społeczności specjalistów LinkedIn – możesz je sprawdzić tutaj,
- Obszar geograficzny – format ten jest niedostępny w Chinach,
- Historia konta na LinkedIn – profil musi mieć min. 30 dni.
Jak sprawdzić, czy Twój profil lub strona są uprawnione do organizacji wydarzenia? Bardzo prosto – przy formacie Utwórz wydarzenie, który możesz wybrać z poziomu tworzenia posta
widzisz opcję LinkedIn Live w tych, które masz do wyboru:
Jeżeli wszystko działa, to możemy przejść do kolejnych kroków.
W przypadku organizacji webinaru, konferencji online czy spotkania stacjonarnego, na które chcesz prowadzić zapisy i transmisję w innym medium, wybierasz opcję Link zewnętrzny do wydarzenia.
Pamiętaj o dodaniu UTM do linka – wtedy możesz śledzić źródła zapisów i sprawdzić, czy LinkedIn jest istotnym kanałem komunikacji dla Twojej marki.
Wydarzenie na żywo na LinkedIn – przewodnik krok po kroku
Tworzenie wydarzenia live na LinkedIn
Jeżeli opcja LinkedIn Live jest dla Ciebie dostępna, to wypełnij po kolei wszystko kroki, które sugeruje sam LinkedIn.
- Prześlij zdjęcie główne – minimalna szerokość 480 pikseli; zalecany format to 16:9. Postaraj się tak zaprojektować grafikę, aby dobrze prezentowała się również na mobile. Liczy się czytelność i zgodność z brandingiem Twoim czy marki.
- Nazwa wydarzenia – tutaj do dyspozycji masz 75 znaków. Zadbaj o słowa kluczowe i to, żeby temat był od razu zrozumiały i atrakcyjny dla odbiorców.
- Dodaj datę i czas zakończenia – dobrze sprawdź strefę czasową, tak aby Twoi odbiorcy przyszli na wydarzenie o odpowiedniej porze. Po akceptacji zaproszenia event można dodać do kalendarza, co znacznie ułatwia obecność.
Maksymalny czas trwania LinkedIn Live to 4h, jednak my rekomendujemy maksymalnie 30-60 min.
- Opis wydarzenia – masz do wykorzystania 5000 znaków, jednak warto postawić tutaj na prosty przekaz. Kilka punktów programu, informacje o organizatorze i zasady udziału zdecydowanie wystarczą.
- Prelegenci – dodaj osoby, które będą występowały na wydarzeniu. Pojawią się one w szczegółach wydarzenia po zaakceptowaniu zaproszenia. Ich profile będą wyeksponowane.
Żeby móc zaprosić daną osobę do bycia prelegentem na wydarzeniu, musi być ona Twoim kontaktem 1. stopnia. Inaczej nie pokaże się w wyszukiwarce.
Limit zaproszeń do pełnienia roli prelegenta na wydarzeniu LinkedIn to 16 osób.
Wybór narzędzia do streamingu Live na LinkedIn
Niestety, ale w przypadku LinkedIna, nie możesz „nadawać” wideo bezpośrednio sprzed swojego komputera czy z poziomu telefonu, jak np. na Instagramie. Potrzebujesz do tego osobnego narzędzia. LinkedIn rekomenduje jedno z tych:
- Restream
- Socialive
- Switcher
- Streamyard – korzystamy z niego w wersji Premium.
Zatwierdzeni nadawcy LinkedIn Live Video mogą transmitować wideo na żywo na LinkedIn i jednocześnie na innych platformach, np. YouTube, Instagram czy Facebook.
Strony LinkedIn nie mogą korzystać z formularza rejestracyjnego LinkedIn, jeśli wydarzenie na żywo zostało utworzone przy użyciu narzędzi do transmisji innych firm. Ten formularz jest dostępny tylko dla wydarzeń utworzonych bezpośrednio na LinkedIn.
Po opublikowaniu wydarzenia LinkedIn Live będzie ono widoczne w sekcji Wydarzenia (ostania pozycja w menu po lewej stronie)
oraz jako publikacja na wallu.
Jeżeli chcesz, możesz też założyć wydarzenie testowe, które będzie widoczne tylko dla administratorów.
No dobrze, pierwsze kroki za nami, teraz warto zadbać o to, by na wydarzeniu pojawiła się publiczność.
Promocja wydarzenia na LinkedIn
Samo opublikowanie postu z informacją o tym, że LinkedIn Live się odbędzie, to zdecydowanie za mało.
Warto podejść do tego projektu strategicznie i zaplanować „zbieranie” publiczności na min. 2 tygodnie przed planowanym wystąpieniem. W ich trakcie rekomendujemy:
- Użyj funkcji Zaproś i wybieraj osoby, które mogą być zainteresowane danym tematem – wyszukiwarka LinkedIn ma tutaj sporo filtrów, które możesz zastosować. Limit zaproszeń to 1000/tydzień.
- Przygotuj grafiki dla prelegentów i poproś o wsparcie w promocji.
- W zakładce komentarze podbijaj zainteresowanie i zadawaj pytania.
- Powiadom o wydarzeniu na żywo swoją społeczność – poprzez mailing, wiadomości 1:1 czy reklamę płatną na LinkedIn.
Osoby zainteresowane wydarzeniem kilkają button Weź udział i pojawiają się na liście uczestników i w zakładce networking.
Każdy, kto kliknie przycisk Weź udział („uczestnicy”) otrzyma powiadomienia o przypomnieniu na trzy dni i 15 minut przed zaplanowanym wydarzeniem na żywo. Gdy rozpoczniesz transmisję na żywo z zaplanowanego wydarzenia, LinkedIn wyśle powiadomienie do wszystkich zarejestrowanych osób.
Dodatkowo powiadomienie wysłane zostanie do podgrupy osób obserwujących Twój profil lub stronę LinkedIn, kierując je do tych, którzy z największym prawdopodobieństwem obejrzą Twój film.
Start wydarzenia i transmisja na żywo
- Możesz rozpocząć transmisję na żywo w dowolnym momencie od 15 minut przed do dwóch godzin po planowanym czasie rozpoczęcia. Jeśli nie rozpoczniesz transmisji na żywo w tym czasie, LinkedIn pokaże, że Twoja transmisja została anulowana.
- W przypadku stron LinkedIn każdy administrator treści lub superadministrator może rozpocząć transmisję za pomocą narzędzia do transmisji innej firmy.
- Wydarzenie na LinkedIn są publiczne, co oznacza, że każdy członek portalu może uzyskać dostęp do zawartości wydarzenia na żywo na Twojej stronie lub profilu w serwisie LinkedIn przed, w trakcie i po wydarzeniu na żywo, nawet jeśli nie był jego uczestnikiem. Komentarze również są widoczne dla wszystkich.
- W trakcie wydarzenia możesz moderować komentarze i pokazywać je na ekranie głównym – o ile platforma streamingowa ma taką funkcję.
- Nagranie wydarzenie Live zostaje pod tym samym adresem – możesz edytować wideo przycinając jego długość i dodając napisy. Nie ma opcji dodania okładki jako grafiki.
Analiza statystyk LinkedIn Live
Jak każdy format, tak i LinkedIn Live ma swoję sekcję statystyk. Warto do nich zaglądać.
Może i nie są tak dokładne i rozbudowane jak np. na YouTube, jednak są w stanie Ci dostarczyć ciekawych danych:
- Uczestnicy wydarzenia – osoby zarejestrowane,
- Osoby odwiedzające stronę wydarzenia – wizyta min. 1 raz dziennie,
Skuteczność publikacji
- Analityka publikacji – wyświetlenia i liczba osób do których dotarł post.
- Organiczna aktywność na stronie – osoby wyświetlające stronę firmową i nowi obserwujący pozyskani dzięki tej publikacji,
- Zainteresowanie publikacją – kliknięcia, komentarze, reakcje, udostępnienia,
Skuteczność wideo
- Wyświetlenia wideo – Łączna liczba wyświetleń filmu trwających dłużej niż 2 sekundy z rzędu, w tym ponownych odtworzeń oraz wyświetleń sponsorowanych i organicznych.
- Unikalni wyświetlający w całej kampanii – osoby, które którzy wyświetlliły ten film przez co najmniej 2 sekundy z rzędu, wraz z dystrybucją sponsorowaną i standardową.
Wyświetlenia w minutach - Łączny czas wyświetlania wideo w minutach, łącznie z wyświetleniami sponsorowanymi i organicznymi.
- Największa liczba użytkowników wyświetlających wideo na żywo.
Dane demograficzne o uczestnikach
Dostępne, gdy grupa wyniesie ponad 10 osób. W zakładce widoczne są:
- stanowiska służbowe,
- lokalizacja (miasto),
- firma,
- branża,
- poziom w hierarchii.
Dane można filtrować zarówno pod kątem uczestników wydarzenia, jak i osób wyświetlających publikację.
Czy warto wykorzystać format LinkedIn Live
Od zawsze namawiamy do testowania nowych formatów i nie inaczej jest z LinkedIn Live.
Chociaż technicznie „postawienie” wydarzenia wymaga trochę zachodu, to jednak korzyści są bardzo duże:
- kontakt ze społecznością,
- budowanie świadomości marki,
- wykorzystanie formatu, który nie jest jeszcze tak popularny
- stworzenie unikalnego cyklu,
- networking i pozyskiwanie nowych kontaktów,
- możliwość interakcji w komentarzach,
- zapisane wideo zostaje na naszym feedzie i pracuje po zakończeniu.
Sam LinkedIn przyznaje również, że format LinkedIn Live jest skuteczny.
LinkedIn Live uzyskują także średnio 7-krotnie więcej reakcji i 24-krotnie więcej komentarzy niż natywne filmy tworzone przez tych samych nadawców.
Zapewnia o 131% większy CTR, a zaangażowanie po wydarzeniu jest 19% większe. Uczestnicy też 1,5x bardziej wejdą w interakcje z przyszłymi materiałami marketingowymi Waszej marki.
Source: From internal LinkedIn data, 5/01/23-06/18/24.
Data is based on performance from a select group of pilot testers.



