LinkedIn
7 minut czytania
50 liczb, danych i statystyk o LinkedIn, które warto znać w 2022

„Mojej grupy docelowej nie ma na LinkedIn”. „LinkedIn to głównie serwis, w którym szuka się pracy”. „Nie stać mnie na działania na LinkedIn”. Takich komentarzy słyszymy na co dzień na tyle dużo, że postanowiliśmy zadziałać.
Przedstawiamy 50 liczb, danych i statystyk o Linkedin, które warto znać w 2022 roku.
To najlepsze argumenty w rozmowach biznesowych i nie tylko. To fakty, a nie domniemania, sprawdzone dane, a nie hipotezy.
10 najciekawszych danych o LinkedIn
- 77% użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych;
- 5mln użytkowników w Polsce. Najwięcej, 2,8 mln użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia;
- 57% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych;
- Średnia sesja użytkownika to 7 minut 12 sekund;
- Około 45% czytelników artykułów LinkedIn zajmuje stanowiska wyższego szczebla (menedżerowie, wiceprezesi, dyrektorzy, dyrektorzy);
- Co sekundę dołącza 3 profesjonalistów, a każdego dnia 172800 nowych użytkowników;
- Zaangażowani pracownicy firm mają 8 razy więcej wyświetleń, 4 razy więcej obserwatorów, 7 razy więcej wyświetleń ofert pracy i 4 razy więcej przesłanych CV na LinkedIn;
- 49 mln osób używa LinkedIn do poszukiwania pracy każdego tygodnia;
- Co sekundę wysyłanych jest 77 aplikacji o pracę, 6 użytkowników zostaje zatrudnionych w każdej minucie;
- Generuje 3x więcej konwersji niż Twitter i Facebook.
LinkedIn na świecie
- + 810 milionów użytkowników z 200 krajów;
- Wzrost w skali rok do roku to 11,1% – 81mln;
- Generacje na LinkedIn:
- 160.0 milionów użytkowników w wieku 18 -24 (20.4%);
- 480.0 milionów użytkowników w wieku 25 – 34 (59.1%);
- 130.0 milionów użytkowników w wieku 35 -54 (17.7%);
- 20.0 milionów użytkowników w wieku 55+ (2.8%);
- Najwięcej użytkowników jest w USA (180mln), Indiach (81 mln), Chinach (54 mln), Brazylii (51mln);
- 61 milionów użytkowników to osoby o wysokim wpływie na decyzje podejmowane w firmie;
- 77% użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.
LinkedIn w Europie
- W Europie jest 198mln użytkowników.
LinkedIn w Polsce
- 5mln użytkowników w Polsce;
- Najwięcej, 2,8 mln użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia;
- 48,7% kobiety, 51,3% mężczyźni.
LinkedIn a sprzedaż i marketing
- LinkedIn jest kanałem nr 1, którego marketerzy B2B używają do dystrybucji treści;
- 97% marketerów B2B korzysta z LinkedIn w ramach swoich działań content marketingowych;
- Koszt potencjalnej sprzedaży jest o 28% niższy niż w Google AdWords;
- Co sekundę dołącza 3 profesjonalistów, a każdego dnia 172800 nowych użytkowników;
- 57% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych.
Aktywność użytkowników na LinkedIn
- Bil Gates jest najczęściej śledzonym profilem prywatnym. Obserwuje go ponad 35 mln użytkowników;
- Google jest najczęściej śledzonym profilem firmowym. Obserwuje go prawie 25 mln użytkowników;
- 2 miliony postów, artykułów i filmów publikowanych każdego dnia;
- Posty z obrazami dwukrotnie zwiększają zaangażowanie;
- Średnia sesja użytkownika to 7 minut 12 sekund;
- 6,4 stron na wizytę odwiedza średnio użytkownik LinkedIn;
- 39% użytkowników to posiadacze kont premium;
- 40% użytkowników co roku zmienia swoją karierę, firmę lub miejsce;
- 46% ruchu społecznościowego na stronach firmowych pochodzi z LinkedIn;
- 4 na 5 użytkowników to osoby decyzyjne w firmach;
- 57 mln stron firmowych;
- 35 000 umiejętności;
- Najważniejszą umiejętnością miękką, której firmy najbardziej potrzebują, jest kreatywność, a najbardziej wymaganą umiejętnością twardą jest Blockchain, a następnie Cloud Computing;
- Profile ze zdjęciami uzyskują 21 razy więcej wyświetleń i 36 razy więcej wiadomości;
- #India to najpopularniejszy hasztag, obserwuje go ponad 67 mln użytkowników;
- Obrazek w poście zwiększa prognozowaną liczbę komentarzy aż 2 razy;
- Artykuły są częściej udostępniane przez innych użytkowników;
- Średnio 1900 – 2000 słów powinien zawierać artykuł na LinkedIn;
- Około 45% czytelników artykułów LinkedIn zajmuje stanowiska wyższego szczebla (menedżerowie, wiceprezesi, dyrektorzy, dyrektorzy);
- Czytelnicy lubią liczby nieparzyste! Artykuły zawierające 5, 7, 9 nagłówków działają najlepiej;
- Posty najlepiej publikować w godzinach porannych;
- Średnia liczba kontaktów użytkownika LinkedIn wynosi 500-1999 kontaktów;
- Tylko 22% użytkowników LinkedIn korzysta z serwisu codziennie. Większość (63%) użytkowników korzysta z platformy raz w tygodniu.
LinkedIn a praca
- Około 95% rekruterów i specjalistów ds. rekrutacji uważa, że profil na LinkedIn działa jak wizytówka;
- 9 na 10 rekruterów korzysta z LinkedIn w celu poszukiwania talentów;
- 49 mln osób używa LinkedIn do poszukiwania pracy każdego tygodnia;
- 6 użytkowników zostaje zatrudnionych w każdej minucie;
- Co sekundę wysyłanych jest 77 aplikacji o pracę;
- Każdego miesiąca pojawia się 100 milionów nowych ofert pracy;
- Około 40% użytkowników LinkedIn co 4 lata zmienia branżę, stanowisko, funkcję i wielkość firmy;
- Ponad 95% rekruterów regularnie korzysta z LinkedIn;
- 75% osób zmieniających pracę korzysta z LinkedIn, aby poinformować o tej decyzji;
- Większość rekruterów (87%) uważa, że LinkedIn jest najskuteczniejszym narzędziem weryfikacji kandydatów do pracy;
- Zaangażowani pracownicy firm mają 8 razy więcej wyświetleń, 4 razy więcej obserwatorów, 7 razy więcej wyświetleń ofert pracy i 4 razy więcej przesłanych CV na LinkedIn.

Anna Wawszkiewicz
Marketing Managerka
Tagi:
LinkedIn