Przejdź do treści
LinkedIn
7 minut czytania

50 liczb, danych i statystyk o LinkedIn, które warto znać w 2022

Anna Wawszkiewicz
Marketing Managerka
„Mojej grupy docelowej nie ma na LinkedIn”. „LinkedIn to głównie serwis, w którym szuka się pracy”. „Nie stać mnie na działania na LinkedIn”. Takich komentarzy słyszymy na co dzień na tyle dużo, że postanowiliśmy zadziałać.

Przedstawiamy 50 liczb, danych i statystyk o Linkedin, które warto znać w 2022 roku.

To najlepsze argumenty w rozmowach biznesowych i nie tylko. To fakty, a nie domniemania, sprawdzone dane, a nie hipotezy.

10 najciekawszych danych o LinkedIn

  • 77% użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych;
  • 5mln użytkowników w Polsce. Najwięcej, 2,8 mln użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia;
  • 57% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych;
  • Średnia sesja użytkownika to 7 minut 12 sekund;
  • Około 45% czytelników artykułów LinkedIn zajmuje stanowiska wyższego szczebla (menedżerowie, wiceprezesi, dyrektorzy, dyrektorzy);
  • Co sekundę dołącza 3 profesjonalistów, a każdego dnia 172800 nowych użytkowników;
  • Zaangażowani pracownicy firm mają 8 razy więcej wyświetleń, 4 razy więcej obserwatorów, 7 razy więcej wyświetleń ofert pracy i 4 razy więcej przesłanych CV na LinkedIn;
  • 49 mln osób używa LinkedIn do poszukiwania pracy każdego tygodnia;
  • Co sekundę wysyłanych jest 77 aplikacji o pracę, 6 użytkowników zostaje zatrudnionych w każdej minucie;
  • Generuje 3x więcej konwersji niż Twitter i Facebook.

LinkedIn na świecie

  • + 810 milionów użytkowników z 200 krajów;
  • Wzrost w skali rok do roku to 11,1% – 81mln;
  • Generacje na LinkedIn:
    • 160.0 milionów użytkowników w wieku 18 -24 (20.4%);
    • 480.0 milionów użytkowników w wieku 25 – 34 (59.1%);
    • 130.0 milionów użytkowników w wieku 35 -54 (17.7%);
    • 20.0 milionów użytkowników w wieku 55+ (2.8%);
  • Najwięcej użytkowników jest w USA (180mln), Indiach (81 mln), Chinach (54 mln), Brazylii (51mln);

  • 61 milionów użytkowników to osoby o wysokim wpływie na decyzje podejmowane w firmie;
  • 77% użytkowników pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.

LinkedIn w Europie

  • W Europie jest 198mln użytkowników.

LinkedIn w Polsce

  • 5mln użytkowników w Polsce;
  • Najwięcej, 2,8 mln użytkowników to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia;
  • 48,7% kobiety, 51,3% mężczyźni.

LinkedIn a sprzedaż i marketing

  • LinkedIn jest kanałem nr 1, którego marketerzy B2B używają do dystrybucji treści;
  • 97% marketerów B2B korzysta z LinkedIn w ramach swoich działań content marketingowych;
  • Koszt potencjalnej sprzedaży jest o 28% niższy niż w Google AdWords;
  • Co sekundę dołącza 3 profesjonalistów, a każdego dnia 172800 nowych użytkowników;
  • 57% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych.

Aktywność użytkowników na LinkedIn

  • Bil Gates jest najczęściej śledzonym profilem prywatnym. Obserwuje go ponad 35 mln użytkowników;
  • Google jest najczęściej śledzonym profilem firmowym. Obserwuje go prawie 25 mln użytkowników;
  • 2 miliony postów, artykułów i filmów publikowanych każdego dnia;
  • Posty z obrazami dwukrotnie zwiększają zaangażowanie;
  • Średnia sesja użytkownika to 7 minut 12 sekund;
  • 6,4 stron na wizytę odwiedza średnio użytkownik LinkedIn;
  • 39% użytkowników to posiadacze kont premium;
  • 40% użytkowników co roku zmienia swoją karierę, firmę lub miejsce;
  • 46% ruchu społecznościowego na stronach firmowych pochodzi z LinkedIn;
  • 4 na 5 użytkowników to osoby decyzyjne w firmach;
  • 57 mln stron firmowych;
  • 35 000 umiejętności;
  • Najważniejszą umiejętnością miękką, której firmy najbardziej potrzebują, jest kreatywność, a najbardziej wymaganą umiejętnością twardą jest Blockchain, a następnie Cloud Computing;
  • Profile ze zdjęciami uzyskują 21 razy więcej wyświetleń i 36 razy więcej wiadomości;

  • #India to najpopularniejszy hasztag, obserwuje go ponad 67 mln użytkowników;
  • Obrazek w poście zwiększa prognozowaną liczbę komentarzy aż 2 razy;
  • Artykuły są częściej udostępniane przez innych użytkowników;
  • Średnio 1900 – 2000 słów powinien zawierać artykuł na LinkedIn;
  • Około 45% czytelników artykułów LinkedIn zajmuje stanowiska wyższego szczebla (menedżerowie, wiceprezesi, dyrektorzy, dyrektorzy);
  • Czytelnicy lubią liczby nieparzyste! Artykuły zawierające 5, 7, 9 nagłówków działają najlepiej;
  • Posty najlepiej publikować w godzinach porannych;
  • Średnia liczba kontaktów użytkownika LinkedIn wynosi 500-1999 kontaktów;
  • Tylko 22% użytkowników LinkedIn korzysta z serwisu codziennie. Większość (63%) użytkowników korzysta z platformy raz w tygodniu.

LinkedIn a praca

  • Około 95% rekruterów i specjalistów ds. rekrutacji uważa, że profil na LinkedIn działa jak wizytówka;
  • 9 na 10 rekruterów korzysta z LinkedIn w celu poszukiwania talentów;
  • 49 mln osób używa LinkedIn do poszukiwania pracy każdego tygodnia;
  • 6 użytkowników zostaje zatrudnionych w każdej minucie;
  • Co sekundę wysyłanych jest 77 aplikacji o pracę;
  • Każdego miesiąca pojawia się 100 milionów nowych ofert pracy;
  • Około 40% użytkowników LinkedIn co 4 lata zmienia branżę, stanowisko, funkcję i wielkość firmy;
  • Ponad 95% rekruterów regularnie korzysta z LinkedIn;
  • 75% osób zmieniających pracę korzysta z LinkedIn, aby poinformować o tej decyzji;
  • Większość rekruterów (87%) uważa, że LinkedIn jest najskuteczniejszym narzędziem weryfikacji kandydatów do pracy;
  • Zaangażowani pracownicy firm mają 8 razy więcej wyświetleń, 4 razy więcej obserwatorów, 7 razy więcej wyświetleń ofert pracy i 4 razy więcej przesłanych CV na LinkedIn.
Anna Wawszkiewicz
Marketing Managerka
Tagi: LinkedIn
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu