WEBEENAR LinkedIn dla handlowca
Jak zdobywać klientów na LinkedIn?
Powiedzmy sobie szczerze, LinkedIn nie został zaprojektowany do sprzedaży. To biznesowa sieć społecznościowa. Jednak dobry handlowiec potrafi wykorzystać jej potencjał i sprawić, że social selling przełoży się na leady i konwersje. Wymaga to jednak… czasu, cierpliwości i odpowiedniej strategii.
Wskazówkami podzielił się Łukasz Kosuniak, konsultant i praktyk marketingu B2B.
Nie wchodzimy na LinkedIn, aby coś kupić, więc nie wchodź tam, aby coś sprzedać.
Kluczem jest użyteczność i przydatność treści, którymi chcemy dzielić się z naszą społecznością .Klienci nie szukają naszego produktu, tylko rozwiązań dla swoich problemów.
Reguła 95/5 pokazuje, że tylko 5% klientów jest w momencie, gdy aktywnie kupuje. Co zrobić z całą resztą?
🟡 Buduj skojarzenia marki z ważnymi dla klienta tematami,
🟡 Ułatwiaj przejście przez proces zakupu,
🟡 Dziel się przydatnymi informacjami – nie musisz być ekspertem, bądź przydatny!
Zbieraj informacje z rynku i dziel się nimi, zbieraj i odpowiadaj na pytania, podpowiadaj jak lepiej wykorzystać produkt – jak Brand24, polecaj i komentuj wartościowe publikacje [jednak z głową].🟡
Buduj zaufanie – to najważniejsza waluta 💵 Liczy się jakość i Twoja marka.
Zanim coś napiszecie, warto coś poczytać 😎, ale też zadać pytanie przed publikacją: i co z tego?
Jeżeli chcesz zadbać o Social Selling w zorganizowany, mierzalny sposób, to platforma Sharebee będzie doskonałym wsparciem.
Podsumowanie w formie grafiki opracowała Sylwia Chmielewska.