Przejdź do treści

WEBEENAR Marka osobista HR-owca na LinkedIn

Podsumowanie webeenaru

„Marka osobista to powód dla którego wybieramy daną osobę i współpracę z nią.”

Od czego jednak zacząć pracę nad silną marą osobistą? Maja Gojtowska na dzisiejszym webeenarze przeprowadziła nas przez cały alfabet, zaczynając od A, jak AUTOREFLEKSJA.

Warto zadać sobie pytanie:
🟡 Co robisz zawodowo?
🟡 Z jakimi słowami-kluczami chcesz być kojarzony/-na?
🟡 W jakich tematach ludzie przychodzą do Ciebie dziś? A w jakich mają przychodzić?
🟡 Jaki jest cel budowania marki osobistej (rozpoznawalność, rekrutacja, sprzedaż itd.)
🟡Co cię blokuje przed działaniem? Czego się boisz (w kontekście budowy marki osobistej)?
🟣 Co obiecujesz swoim odbiorcom? Dlaczego mają obserwować właśnie Ciebie?

Po tym audycie warto przejść do kolejnych kroków, które znajdziesz poniżej.

Tutaj znajdziecie podsumowanie graficzne webeenaru, przygotowanę przez Sylwię Chmielewską, a poniżej cały alfabet.

Sharebee Marka osobista HRowca na LinkedIn Maja Gojtowska grafika Sylwia Chmielewska

Marka osobista na LinkedIn – alfabet od Mai

  • A jak Absolutne podstawy

Czyli autorefleksja nad marką osobistą i celem naszej obecności na LinkedIn.

Dobry profil to nie marka osobista, jak powiedziała Maja, ale warto o niego zadbać. Tutaj poradnik profesjonalny profil na LinkedIn.

Na świecie, a w szczególności w sieci jest tyle osób. Dlaczego mam śledzić właśnie Ciebie? Dlaczego mam dodać Cię do znajomych na Li, obserować na Insta czy TikToku, zapisać się na Twój newsletter, z zainteresowaniem czytać Twoje komentarze?

Jednym słowem, musisz określić swoje reason to believe.

  

  • B jak bądź sobą, podglądaj innych

Tu znajdziesz topowe profile z obszaru HR:

📝 Rekrutacja
Weronika Szatan, Kasia Krzyżanowska, Karolina Latus, Karolina Sokołowska, Maciej Mazurek, Anna Sykut

📢 Employer Branding 
Daria Siwka, Mateusz Jabłonowski, Olga Żółkiewicz, Ewa Jakimowicz, Edyta Sander, Anika Osmólska

📊 Analityka HR
Marta Pawlak-Dobrzanska, Karol Wolski, Anna Morawiec-Bartosik

  

  • C i D jak Co dać swoim odbiorcom? Czego oni szukają?

Stawiaj na użyteczność treści, przeplatając tematy branżowe z tymi lżejszymi.

Pomysły na posty:

To o mnie/o nas

Rozbawiło mnie

To przydatna wiedza

Cała prawda o…
Wiara w ludzkość odzyskana
To moje życie
Ale jestem stary/-a

  

  • E i F jak Fun i eksperymenty

Baw się różnymi formatami i nie trzymaj sztywno wytycznych. To, że coś działa u innych, nie musi sprawdzić się u Ciebie.

  

  • G jak Głód relacji

Pozostawaj w kontakcie z ludźmi, odpisuj na wiadomości, udzielaj się w komentarzach. To naprawdę robi różnicę!

  

  • I i J jak Inwestuj w jakość

Nie rekomendujemy opierać swojej marki tylko na memach, lub tylko na merytorycznym przekazie. Liczy się balans i bycie w zgodzie ze sobą.

Jesteś ekspertem/-tką (masz wiedzę i sukcesy), ale jesteś też człowiekiem (czasem masz pytania i niepowodzenia). Stawiasz na siebie (pokazujesz swoją wiedzę), ale też doceniasz innych (pokazując ich osiągnięcia, dobre praktyki)

  

  • K jak Komentarze

To doskonały sposób na budowanie silnej marki osobistej. Udzielaj się pod branżowymi dyskusjami, obserwuj topowe głosy z branży, podpowiadaj innym.

  

  • L -N jak Lepiej nie

Nie stawiaj na dramy, wytykanie błędów czy punktowanie konkurencji. To nie ma prawa zadziałać.

  

  • O, P jak Obserwuj i pokazuj swój świat

Dziel się kulisami i swoimi obserwacjami. Takie „pokazywanie zaplecza” jest bardzo dobrze odbierane.

  

  • S jak Systematyczność to klucz

Nie ma mowy o silnej marce osobistej, jeżeli nie postawisz na regularną obecność na LinkedIn. To maraton i nie ma tutaj miejsca na wielomiesięczne przerwy.

  

  • R jak Rekrutujesz?

Pozyskiwanie talentów na LinkedIn to temat na inną opowieść. Wiemy jedno – to działa! I jest tańsze niż płatne ogłoszenia i reklamy 😎

  

  • T jak Twoja autentyczność

To Ty decydujesz z jakimi działaniami czujesz się OK!

  

  • Z jak Zasięgi. Oj te zasięgi…

Tworzenie virali na LinkedIn jest przyjemne, jednak to tylko góra lejka sprzedażowego. Warto trzymać się merytorycznych postów, które skupione są na Twoim obszarze specjalizacji. To one przynoszą faktyczne korzyści.

Warto znać algorytm LinkedIna 2025, jednak nie liczby są najważniejsze.

Tagi: LinkedIn
Udostępnij: