WEBEENAR Pomysły na posty w programie ambasadorskim – case study BGK
Podsumowanie webeenaru
Posty są paliwem każdego programu Employee Advocacy. Bez regularnej aktywności i angażujących publikacji projekt nie ma szans na przetrwanie.
Jak przekonać pracowników do tworzenia własnych treści? O tym opowiadają Anna Lipska i Aleksandra Chuda, które w Banku Gospodarstwa Krajowego pracują w zespole komunikacji online, gdzie m.in. od 3 lat prowadzą program „Jestem Rzecznikiem BGK. Jestem na Linkedinie”. W 2024 roku program zdobył prestiżową nagrodę Employer Branding Excellence Awards.
Nie dziwimy się, bo wyniki wykręcone przez 55 rzeczników są imponujące:
- 4 480 publikacji, w tym 53% przygotowanych samodzielnie,
- 72 539 reakcji i 9 357 kliknięć,
- 6 914 komentarze zostawione pod postami,
- 10 122 767 zasięg postów.
„Jaki jest przepis na sukces naszego programu ambasadorskiego? Na pewno to, że w kulturze Bank Gospodarstwa Krajowego zaszyte jest dzielenie się wiedzą.
Dlatego nasi rzecznicy tak chętnie piszą o swojej pracy, doświadczeniach, nowinkach branżowych. A naszym zadaniem jest ich wspierać, motywować i zachęcać do działania. No i oczywiście – dawać dobry przykład.”
Podsumowanie graficzne spotkania przygotowała Sylwia Chmielewska:
Jak przygotować ambasadorów do działania na LinkedIn?
- Szkolenia z personal brandingu i warsztaty LinkedIn
- Określ cele i wartości marki
- Stwórz bibliotekę zasobów i materiałów wspierających – tu pomoże platforma Sharebee
- Daj przestrzeń na autentyczność
- Zainspiruj regularnymi przykładami i case studies
- Monitoruj i dostarczaj feedback
- Nagradzaj zaangażowanie i sukcesy
- Ułatwiaj wymianę wiedzy i współpracę – stwórz dedykowany kanał komunikacji
Pomysły na posty w programie ambasadorskim
Wyrobienie sobie nawyku publikowania na LinkedIn to podstawa. Dlatego wypatruj okazji do tego, żeby podzielić się czymś ciekawym ze społecznością. Pamiętaj o użyteczności – to nie mogą być tylko chwaliposty. Opisuj:
- Twoje codzienne doświadczenia zawodowe
- Aktualne trendy w branży
- Ciekawe artykuły, badania i raporty
- Książki, podcasty, webinary
- Kick off i zakończenie projektu
- Twoje plany i cele zawodowe
- Odpowiedz na pytania z branży – komentarze
- Konferencje, szkolenia
- Nietypowe święta/specjalne dni
- Lista wskazówek i poradniki
- Lekcje/wnioski z doświadczeń
- Inspirujące historie innych
Pamiętaj o wykorzystaniu różnorodnych formatów na LinkedIn: 🖼️ grafiki i infografiki, 📸 zdjęcia i galerie zdjęć, 📊 ankiety i pytania do społeczności, 🤳🏻video nagrywane w pionie, 🎡 dokumenty PDF – karuzele.
A jeżeli potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu programem ambasadorskim, to odezwij się do nas i umów bezpłatne demo Sharebee. Dodatkową inspiracją może być książka „Employee Advocacy”.