WEBEENAR Programy Employee Advocacy – case study z polskiego rynku
Podsumowanie webeenaru
Każdy program Employee Advocacy ma swoją ustaloną roadmapę – od opracowania celów, przez rekrutację i onboarding ambasadorów, po zarządzanie programem i utrzymanie zaangażowania.
Zamiast wymyślać koło na nowo, warto czerpać inspiracje z programów, które już zakorzeniły się na polskim rynku. Podzielił się nimi Mateusz Jabłonowski, Employer Branding Konsultant. Jak mówi:
Działania ambasadorów nie muszą odbywać się tylko w social mediach. Można wykorzystać do tego kanały tradycyjne: targi pracy, pisanie artykułów branżowych, dzielenie się opiniami, czy poprzez programy poleceń.
Bo Employee Advocacy to nie tylko chwilowa moda, ale programy, które przynoszą realne i mierzalne korzyści biznesowe.
Wskazówki na start programu:
- Wybierz odpowiednie miejsce działań – kanał komunikacji, tak aby przekaz docierał do grupy docelowej.
- Stwórz identyfikację programu, tak aby miał on wspólną historię, cel, wartości.
- Zaplanuj czas na budowanie świadomości – tak aby pracownicy wiedzieli, na czym polega program i co da im zaangażowanie się w EA.
- Przygotuj welcome pack w którym znajdą się gadżety, książki, bluzy czy czapki – to pomaga identyfikować się z zespołem.
- Zorganizuj sesję zdjęciową – niech to będą zarówno nowe portrety biznesowe, jak i scenki, które wykorzystacie do tworzenia contentu i materiałów pod posty.
Zadbaj o zaangażowanie
Są na to różne sposoby – od zapraszania ambasadorów i ambasadorek na szkolenia tematyczne, po celebrację sukcesów (w trybie comiesięcznym/kwartalnym/rocznym), tworzenie podsumować i pokazywania efektów. Przydaje się do tego dobrze zaplanowana grywalizacja.
Wskazówki na zarządzanie programami zebraliśmy w osobnym wpisie Zarządzanie programem Employee Advocacy – wywiady z ownerkami.
Sylwia Chmielewska zebrała najważniejsze wnioski w notatkę graficzną.
A jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem programu Employee Advocacy w swojej organizacji, to chętnie podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami. Umów bezpłatne demo i zobacz, jak platforma Sharebee może wspierać ambasadorów w publikowaniu treści.